fbpx

Rali a Netflixen? WRC-s Drive to Survive-ot tervezhetnek

2019-ben debütált a Netflixen a Drive to Survive című sorozat, mely a Forma-1 mindig előző évi szezonját dolgozza fel. Bár a rutinos F1-nézők joggal kritizálják a sorozatot, az vitathatatlan tény, hogy hatására jelentősen bővült a rajongótábor.

Már készült ilyen sorozat az amerikai NASCAR bajnokságról is, most pedig úgy tűnik, hogy a WRC is valami hasonló műsor felé kacsintgat.

A rali-világbajnokság jövője gyakori téma és az FIA munkacsoportja szerint nagy szükség lenne a bajnokság hatékony promóciójára. Erre pedig ó célt szolgálna egy Netflix-sorozat. A WRC promótere a Croatia Rallyn a DirtFishnek elárulta, hogy valójában már tárgyaltak is erről, de megállapodás még nem született. Ennek egyik oka a pénz, a másik pedig, hogy a hatodik évadra már a Drive to Survive nézettsége is csökkent.

„Teljesen meg vagyunk győződve arról, hogy a bajnokság helyzete a sajtóban való megjelenés, a nézettség és a televíziós nézettség tekintetében jó, mert összehasonlításban vagyunk más bajnokságokkal”- idézik Peter Thult, a WRC Promoter vezető sportigazgatóját.

„Fejlődhetünk, és ezt már legalább egy gyártó is felismerte, hogy a nézettség szempontjából mi vagyunk a referencia, és így egyértelműen a második számúak a Forma-1 mögött. Oké, van egy kis különbség: A Forma-1 az Forma-1, de nem akarjuk magunkat még csak kicsit sem a Forma-1-hez hasonlítani.”

Simon Larkin, a WRC Promoter rendezvényigazgatója, a Drive to Survive-ot „vízválasztó pillanatnak” nevezte a motorsport-közvetítések terén, és elismerte, hogy a WRC-nek is hasznára válhatna egy ilyen koncepció. Ugyanakkor óvatosságra is intett.

„Szerintem ez a megfelelő pillanatot találta el, de azt hiszem, eléggé óvatosnak kell lennünk, mert egy ilyen sorozat gyártása nem feltétlenül jelenti automatikusan azt, hogy új közönségrétegek felé nyitunk, mert sok más bajnokság a motorsportban pontosan ezt tette, és attól tartok, hogy nem volt hatásuk.” – mondta.

„Évente tízszer jönnek olyanok, akik azt mondják, hogy ők el tudják nekünk készíteni a következő Drive to Survive-ot. Hacsak nem kerül a termék a Netflixre, az Amazonra  vagy ilyesmire, senki sem fogja megnézni.”

„Felteheted a YouTube-ra is, amennyit csak akarsz. De attól tartok, senki sem nézi meg. És a probléma az, ha valamit így felteszel a YouTube-ra, és senki sem nézi meg, akkor mindenki látja, hogy senki sem nézte meg. Ez tiszta marketing. Nem akarod, hogy az emberek lássák, hogy senki sem néz téged.”

Larkin azonban más tekintetben a YouTube-ot is nagyon hasznosnak tartja.

„Elég magabiztosak vagyunk az olyan dolgokban, mint a YouTube, más motorsport-sorozatokkal összehasonlítva; valójában elég erősek is.”

„Ha megnézünk néhány más motorsport-sorozatot, a YouTube-számuk, amely nyilvánosan látható, szörnyű. Van néhány felvételünk, ami nagyon jól teljesít, és van néhány felvételünk, ami nagyon rosszul. De mi elkötelezettek vagyunk a tartalom szabad hozzáférhetősége mellett, és ez a műsorszolgáltatókra is vonatkozik.”

Ismét csökkent az F1-es Netflix sorozat, a Drive to Survive nézettsége

Forrás :