fbpx

Szórakoztató futamokkal ért véget a hétvége a Balaton Park Circuiten

Egy időmérő edzéssel és négy újabb futammal folytatódott a Laptiming Kupa programja Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten. Bucsi Attila, a M1RA 16éves tehetsége a negyedik helyről rajtolva nyerte a TCR Eastern Europe vasárnapdélelőtti versenyét, a Swift Cup Europe-ban Csermely Móric pedig tökéletes hétvégét tudhat maga mögött.

Az FIA CEZ GT időmérővel kezdődött az utolsó nap a 2024-es Laptiming Kupán. A több géposztályt felvonultató sorozatban a legjobb időt Adam Konopka autózta, legjobb magyarként Tim Gábor a tizedik rajtkockát szerezte meg. Ezután következett az F4-esek második versenye, ami szintén érdekes pillanatokat tartogatott a versenypályára látogató csaknem ezer néző számára. Simo Zhang, a Jenzer Motorsport pilótája sokáig a harmadik helyen autózott, de a futam vége előtt a második szektorban egyenesen beleszállt a falba. „Volt egy kisebb hibám, ami miatt megsérült az első szárnyam, egy darabja pedig beszorult az autó alá, és a falban végeztem” – taglalta csalódottan a balesete körülményeit a kínai versenyző. Ez nem zavarta meg Ethan Ischert, aki fölényesen nyerte a második futamot.

Ezt követően a TCR Eastern Europe mezőnye vette birtokba a pályát, benne a szombati utólag elvett győzelme miatt sikerre éhes Bucsi Attilával. A M1RA 16 éves pilótája a negyedik helyről rajtolt, ám az előle induló lett versenyző a piros lámpák kialvása előtt bemozdult – ez láthatóan okozott egy kis káoszt. Bucsi ezt remekül használta ki, mert az első szektor végén máris az élre állt, majd a futam során magabiztos előnyt épített ki magának. „Nyilván nézői szemmel unalmas lehet egy ilyen futam, de belülről ezeket élvezzük a legjobban. Jó érzés úgy zárni a hétvégét, hogy minden körben én voltam az élen, még ha az első futamot végül is nem én nyertem” – summázta Bucsi Attila.

A Clio Kupával folytatódott a program, ahol óriási küzdelem folyt győzelemért, ám végül Bartolomiej Mireckit intette le elsőként a kockás zászló. A délelőtt utolsó eseményeként a Swift Cup Europe mezőnye állhatott fel a rajtrácsra. Csermely Móric, aki az első két versenyt megnyerte – a másodikat a nyolcadik helyről rajtolva -, ezúttal is a nyolcadik pozícióból indult. Bernula István sokáig vezetett, és nagy csatát vívott Hartmann Balázzsal és Oskar Marszalkowskival. a lengyel végül túl nagy kockázatot vállalva vetődött be Bernula mellé, így mindkettejüket leterelte a pályáról. Ebből a balesetből végül Csermely Móric jött ki a legjobban, aki ismét az élre került, és ezzel mindhárom futamot megnyerte a hétvégén. Másodikként a lengyel Dybionka zárt, a dobogó alsó fokára pedig az önhibáján kívül pozíciókat vesztő Bernula István állhatott fel. „Kicsit izgultam, hogy nem lesz időm előrejutni, mert beragadtam az ötödik helyen, és sokáig volt bent a biztonsági autó, ott kivételesen kételkedtem, aztán Balut sikerült megelőznöm, onnantól kis szerencsével megvolt a győzelem” -nyilatkozott a tökéletes hétvégét záró Csermely.


Eseménydúsan zárult a 2024-es Laptiming Kupa a Balaton Park Circuiten. A tavalyi év gokartos világbajnoka, Kirill Kutskov meglepetés győzelmet aratott az F4-esek között, a Twingók ismét látványos versenyt futottak, míg a horvát TC-seknél az utolsóból lett az első.

A F4 közép-európai zónájának harmadik versenyén az volt a legnagyobb kérdés, hogy vajon Ethan Ischernek sikerül-e triplával zárnia a balatonfőkajári hétvégét. A fordított rajtrács miatt ezúttal csak a negyedik helyről indulhatott a 17 éves svájci, de a jó rajtjának köszönhetően a célegyenes végén másodikként fordulhatott. Kirill Kutskov ezúttal legyőzhetetlen volt, rajt-cél győzelme egy pillanatig sem forgott veszélyben. Pedig ezúttal is eseménydús F4-es versenyt láthatott a közönség, először egy baleset miatt a pályára jött a biztonsági autó, az utolsó körben pedig Michelle Jandova autója kigyulladt, de a pilóta nem sérült meg. Ethan Ischer sokáig a második helyen állt, de Oscar Wurznak sikerült megelőznie őt. A pontversenyt a szezonnyitó után Oscar Wurz vezeti.

„Nem volt könnyű, új pálya, új csapat, akikkel egy napot nem teszteltem eddig, szóval szerintem megtaláltam az alapokat, de még így sem én vagyok a leggyorsabb a srácok közül. Mindig van hova fejlődni, meglátjuk, hogy ez hova fut ki. Jelenleg abban sem vagyok biztos, hogy folytatom-e a bajnokságot, csak erre a versenyre írtam alá, nem tudom, hogy mi jön most” – értékelt önkritikusan a győzelmet megszerző Kirill Kutskov.

A szombati program egyik legszórakoztatóbb eleme a Twingo Cup futama volt, a széria pedig ezúttal sem okozott csalódást. A 999 köbcentis,hátsókerekes „kisautókat” a régióban ismert GT és túraautó pilóták vezették,akik a járműveket nem kímélve próbálkoztak az előzésekkel. „Lamborghini GT autókkal versenyzem, nagyon szórakoztató visszaülni egy ilyen kisautóba. Ezek az autók lassabbak, sokkal izgalmasabb dolgokat be lehet vállalni velük, ami egy GT autóval nagyon veszélyes lenne” – mondta a sorozatról Tomas Micanek, aki általában Lamborghinivel szokott körözni. Több olyan jelenetet is lehetett látni, amikor az egyenesben négy autó ment egymás mellett, ilyenkor a pozíciók sorsát a legjobban időzített féktáv döntötte el. Megforgásokból és kisebb balesetekből sem volt hiány a huszonöt perces versenyidő alatt. A káoszból végül Nik Poljanek jött ki győztesen. „Ez a második szezonom a Twingókkal, nagyon szeretem ezt a test-test elleni versenyzést, nagyon szórakoztató. Kb. 60-70 fok volt az autóban, elég izzasztó. Először versenyzem itt, nagyon tetszik ez a lendületes vonalvezetés” – értékelt Poljanek.

A hétvégét a horvát TC bajnokság zárta, ami az utolsó helyről (21.) rajtoló Zarko Knego sikerével ért véget.

A Laptiming Kupaútjára indította az idei szezont a Balaton Park Circuiten. A három nap alatt izgalmas pillanatokból nem volt hiány, amit nagyjából kétezer néző élőben követett a helyszínen.

Forrás :