fbpx

Drámai versenyek és utólag elvett győzelem a Balaton Park Circuiten

A pénteki szabadedzések és időmérők után szombaton már a pontokért zajló versenyek is elkezdődtek a 2024-es Laptiming Kupán. Csermely Móric rajt-cél győzelmet aratott a Swift Cup Europe szezonnyitó futamán, Bucsi Attila pedig csupán 5 századmásodperccel maradt le az első rajthelyről a TCR Eastern Europe mezőnyében.

A TCR Eastern Europe időmérőjével kezdődött a szombati nap, amelyen a mindössze 16 éves Bucsi Attila ugyan gyorsabb volt a tavalyi bajnok Mat’o Homolánál, de öt századmásodperccel lemaradt a rajtelsőségről. Az időmérőt néhány perccel a hivatalos befejezése előtt piros zászlóval intették le, mert az egyik autó egy elmért féktáv után a kavicságyban kötött ki. „Félig elégedett vagyok, félig nem. A fő riválisomat, Mat’o Homolát sikerült legyőznöm, igaz, hogy neki balszerencséje volt a piros zászlóval. Viszont Adam Koutra kevésbé számítottunk, ő megelőzött. Nyilván az öt századmásodperc nem egy olyan időeredmény, amit ne lehetne ledolgozni. Benne volt, de ilyen a motorsport” – értékelte az időmérőt a M1RA versenyzője.

A túraautósok időmérőjét követően a Swift Cup Europe első futama következett, ahol Csermely Móric indulhatott az élről. A második swiftes szezonját kezdő fiatal remekül kapta el a rajtot, és magabiztos rajt-cél győzelmet aratott. A 25 perces futam alatt egyszer sem hibázott akkorát, hogy a közvetlenül mögötte autózó Hartmann Balázs megelőzhesse őt. „Balu egész végig nyomás alatt tartott, ezen a pályán rengeteg izgalmas pont van, ahol nagy csatákat lehet vívni, nagyot küzdöttünk, annak ellenére, hogy jó barátok vagyunk. De ami a pályán történik, az ott is marad, így belefért a szinte vérre menő harc” – nyilatkozott Csermely Móric a versenyt követően. A győztes elmondta, az összes futamot meg szeretné nyerni a hétvégén, és csalódott lesz, ha ez nem sikerül. Az 1.6-osok kategóriájában az időmérőn messze a leggyorsabb Csuti Zoltán fölényesen nyert.

A Clio Cupnak köszönhetően óriási csatákat izgulhatott végig a helyszínre szombaton délelőtt kilátogató csaknem ezer néző. Az élről induló Tomas Pekárt többször is megelőzte a harmadikként rajtoló Bartolomiej Mirecki, ám végül egy körrel a leintés előtt Pekar visszavette a vezetést, és megszerezte a győzelmet. Ezt követte a Twingo Cup, amely messze a legszórakoztatóbb versenynek bizonyult. A 999 köbcentis, hátsókerekes „kisautókat” a régióban ismert GT és túraautó versenyzők vezették, és vívtak óriási harcot egymással, nem kímélve az autókat. A győzelmet Matic Presa szerezte meg, aki több mint 10 másodpercet vert a mezőnyre.

A délelőtt zárásaként az eseménydús FIA CEZ GT futamot rendezték meg. Az élről rajtoló Adam Konopka a kilencedik körben kipördült, irányíthatatlan Lamborghinijét a kavicságy fogta meg, ahonnan a saját lábán nem tudott kijönni az autó, így néhány percig a Safety Car is vendégeskedett a pályán. A futamot a második helyről rajtoló Martin Kaczmarski nyerte, legjobb magyarként Tim Gábor négy helyet javítva kilencedikként zárt.


Szombaton délután folytatódott a versenyprogram Magyarország legmodernebb pályáján, a Balatonfőkajáron található Balaton Park Circuiten. Csermely Móric duplázott, Bucsi Attila futamgyőzelmét viszont utólag elvették a versenybírók.

A TCR Eastern Europe első futama pontosan úgy kezdődött, ahogyan azt a pole-ról öt századmásodperccel lemaradó Bucsi Attila megjósolta: az élről induló Adam Kout beragadt, a harmadik helyről rajtoló Mat’o Homola pedig óriási rajtot fogott. Bucsi Attila is remekül indult, majd ellentmondást nem tűrően a poros ívre terelte Homolát, és elsőként fordult a célegyenes végén. A helyszínen lévő ezer néző a kaotikus futamot abban a tudatban izgulta végig, hogy a M1RA 16 éves versenyzője a futamgyőzelem felé autózik a mezőny élén. A 25 perces verseny alatt kétszer jött a pályára safety car, egyszer pedig piros zászlóval kellett megszakítani a futamot. Ugyan a kockás zászló a magyar pilótát intette le elsőként, de az eredményhirdetés előtti percekben derült ki, hogy Bucsi kiugrotta rajtnál, ezért 10 másodperces időbüntetést kapott, így csak a hetedik helyen zárt. „Elnyomja ez a döntés azt a tudatot, hogy milyen jól teljesítettünk apályán, de holnap a negyedik helyről indulok, míg a riválisok hátrébbról rajtolnak. Remélem ebből sikerül kihozni a maximumot” – mondta a büntetés miatt hátrébb sorolt Bucsi.

Az F4 közép-európai zónájában is elindult a szezon, az első futamon a tavalyi bajnok Ethan Ischer rajt-cél győzelmet szerzett. Mivel ő már csak vendégpilótaként tért vissza a Balaton Park Circuitre, így a pontversenyt a második helyét megtartó Oscar Wurz vezeti az szezonnyitót követően. „Nagyon jó visszatérni egy olyan pályára, ahol az első bajnoki címemet nyertem. A Balaton Park különleges helyet foglal el a szívemben. Reménykedtem, hogy egy jó rajttal meg tudom nyerni a versenyt,szerencsére így is lett” – nyilatkozta a svájci pilóta.

A horvát TC bajnokság különleges mezőnyt vonultat fel, hiszen a gyári túraautóktól kezdve az utcai konstrukciókig szinte minden járművet megtalálhatunk a sorozatrajtrácsán. A több biztonsági autós fázist is hozó futamot végül Frano Dubreta nyerte egy Cuprával. A folytatásban ismét visszatértek a pályára a délelőtt már versenyző Swift Cup Europe pilóták, ezúttal fordított rajtrács szerint. Így a bajnokságot sikerrel kezdő Csermely Móric ezúttal nyolcadikként indult, de ez nem akadályozta meg őt abban, hogy ismét az élen zárjon. „Ugyan a nyolcadik helyről rajtoltam, de úgy álltam hozzá, hogy ezt meg fogom nyerni, és így is lett, nem volt bennem kétség” – értékelt Csermely a második sikere után.

A napot az Endurance pilóták egyórás versenye zárta, amit a kötelező boxkiállás tett még izgalmasabbá. Végül a Kaczmarski/Lisowski páros győzelmét láthatta a Balatonfőkajárra kilátogató több, mint ezer néző.

Forrás :