A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egyértelművé tette, hogy a csapat soha nem fogja feladni a jelenlegi szabályok szerinti autófejlesztést. Annak érdekében sem, hogy a 2026-ban érkező szabályváltozásokra koncentrálhasson.
2022 óta, amikor az FIA jelentős aerodinamikai változásokat vezetett be az autókra vonatkozóan, a Mercedes küszködik, hogy lépést tartson a többi élcsapattal és harcba szálljon a világbajnoki címekért. 2022-ben még a Red Bull közelébe sem tudtak kerülni, és csak egy futamot nyertek Brazíliában. Ennek egyik fő oka az volt, hogy túl merész autó-koncepciót alkottak. Ez a dizájn, túlzott pattogást eredményezett, ami hátráltatta a csapat általános teljesítményét. Sőt a csapat versenyzői, Lewis Hamiltont és George Russellt fizikailag is érintette.
2023-ban a csapat mindent megpróbált, hogy a zero-pod dizájn működjön, de végül más irányt vettek a karosszériával.
2024-ben eddig az első négy versenyen nem szereztek dobogós helyezést, és küszködnek, hogy tartsák a lépést a Red Bull-lal, a Ferrarival, sőt akár csak a McLarennel is.
2026-ban az F1-es szabályok drasztikusan megváltoznak, mivel új motorszabályok lépnek életbe.
Az Motorsport.com kérdésére Wolff határozottan cáfolta, hogy a jelenlegi gyengélkedés okán inkább elengednék az idei és a következő évet annak érdekében, hogy már most a 2026-os autót fejleszthessék.
„Mi vagyunk a Mercedes. Nem engedhetjük el teljesen a jelenlegi szabályokat, és nem folytathatjuk a jelenlegi szinten a teljesítményünket” – mondta Wolff.
„Nem ez a márka ambíciója, sem a miénk, sem a partnereinké. Szóval nem.”
„Úgy gondolom, hogy tovább kell nyomulnunk, tovább kell alakítanunk az autó megértését.”
„De végül, amikor az FIA előáll valamilyen formában a szabályzattal, mi is, mint az összes többi csapat, elkezdjük majd megvizsgálni, és valószínűleg inkább korábban” – tette hozzá.
Wolff szerint az F1 most is izgalmas, Verstappen dominanciája ellenére
Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. 🙂