fbpx

Valójában ezért fájnak még jobban a Williams csapatnak az idei autótörései

A Williams versenyzőinek a folyamatos balesetei az idei szezonban jelentősen megzavarják a 2024-es autójuk fejlesztési stratégiáját.

Az Alex Albon és Logan Sargeant által generált problémák halmozódása kimerítette a csapat tartalék alkatrészekből álló készletét, és sürgős javításokat tett szükségessé a futóművön, valamint egy további monocoque azonnali legyártását. Amikor a pilótákat érintő gyakori balesetekről kérdezték, James Vowles csapatfőnök kijelentette a francia Auto Hebdonak:

„Ez egy erős kérdés – valójában a versenyzőknek kellene feltenni. Feltehetően a legfontosabb dolog az, hogy az elmúlt két versenyen számos padlólemezt, hátsó szárnyat, első szárnyat veszítettünk el.”

Annak ellenére, hogy Vowles tagadta, hogy az új, összetettebb autójuk kialakítása eleve gond lenne, egyértelmű, hogy a Williamsnek nehézségekbe ütközik két működőképes jármű felkészítése a közelgő futamokra. Megemlítette továbbá, hogy a problémakör kiterjedt a felfüggesztés alkatrészeinek és a sebességváltók károsodására is:

„Ez egy igen hosszú lista, és nagyon nehéz lépést tartani a szükséges pótalkatrészek mennyiségével, miközben a háttérben fejlesztéseken dolgozunk.”

Vowles elismerte a visszaesések hatását csapata idényének a későbbi teljesítményére, így hozzátette:

„Tehát ez hatással lesz arra, amit az év későbbi szakaszában a teljesítmény tekintetében teszünk” Ez újra megakadályozza, hogy olyan hatékonyak legyünk a következő versenyeken, mint amilyenek szeretnénk lenni – már csak az idő miatt is, ami a készletek feltöltéséhez szükséges. Ez nyilvánvalóan rövidtávon, de középtávon is hatással lesz egy kicsit.”

Azt is fájlalta, hogy a Japán Nagydíjra szánt új fejlesztések a problémák miatt tönkrementek.

Mansell visszatér a Williamshez!

Forrás :