fbpx

113 oldalas jelentés készült a Las Vegas-i Nagydíj pozitív és negatív hatásairól

Egy 113 oldalas jelentésben elemezték a Las Vegas-i Nagydíj városon belüli megrendezésének előnyeit és hátrányait Clark megye tisztviselői.

Las Vegas tavaly novemberben adott otthont az első modern kori nagydíjnak, amelynek szervezője és támogatója maga a Forma-1 lett.

A múlt héten a különböző Clark megyei ügynökségek által készített mamutjelentést, melynek gazdasági elemeit a Las Vegas-i Applied Analysis cég állította össze, megvitatták a tisztviselők között.

A jelentés szerint a Las Vegas-i Nagydíj produkálta Las Vegas történetének legnagyobb globális televíziós nézettségét, és összesen 884 millió dolláros gazdasági hatást ért el.

Ebbe beletartozik 77 millió dollár állami és helyi adó is, ami a legmagasabb összeg, amit Las Vegasban egyetlen esemény kapcsán valaha is regisztráltak.

A szerencsejáték-társaságok és a kaszinók állítólag vegyes eredményekről számoltak be. Egyes kaszinók a magas színvonalú vendégek sokaságáról számoltak be, míg más kaszinók úgy tapasztalták, hogy a versenyhétvége elriasztotta a törzsvendégeket.

Ugyanakkor rengeteg kihívás és akadály is akadt. A jelentés részletezte a különböző kormányhivatalok, a bűnüldöző szervek és a közmunkások által megjelölt problémákat.

A megyei munkatársak több, mint 17 ezer munkaórát töltöttek a nagydíj lebonyolításával, a költségek 89 százalékát pedig engedélyek, díjak és jogosítványok révén fizették ki.

A legnagyobb fennakadást a pálya építése jelentette, amely összesen kilenc hónapot vett igénybe, beleértve a megye által fenntartott utcák újraaszfaltozását, valamint cement tűzfalak, világítás és pályabiztonsági elemek hozzáépítését.

Ez a fennakadás azt eredményezte, hogy a buszjáratokat másfelé kellett terelni, ami naponta akár 25 ezer embert is érinthetett, és „akár” 60 perces késéseket is okozott.

A jelentésben kiemelt egyéb problémák között szerepelt, hogy nem volt egyértelmű, hogy melyik F1-es egység melyik szervezeti területet felügyeli, azaz a FOM, az FIA vagy az LVGP vállalat. A jelentés emellett kiemelte a késedelmes engedélykérelmekkel, a szervezeti tervek hirtelen megváltozásával, valamint az infrastruktúra egyes létesítményeinek a megfelelő engedélyek nélkül történő működésével kapcsolatos különböző problémákat is.

A jelentés azt is kiemelte, hogy 12 csatornafedél még mindig vár a korszerűsítésre, hogy megfeleljenek a szabályoknak. Tavaly az egyik ilyen meg is lazult és tönkretette Carlos Sainz Ferrariját.

A korrózióvédelmet is kiemelték, mint az idei verseny előtt elvégezni szükséges feladatot az aknákkal kapcsolatban.

Néhány helyi vállalkozó a versenypálya közelében panaszkodott arra, hogy az építkezés és a kerülőutak miatt több millió dolláros bevételkiesésük keletkezett, és kártérítést követelnek.

Mivel azonban a 2024-es eseményre való felkészülés és a fennakadások várhatóan sokkal kevésbé lesznek jelentősek, különösen mivel a pálya nem igényel újraaszfaltozást, a Las Vegas-i Nagydíj operatív igazgatója, Betsy Fretwell elmondta, hogy teljes mértékben tisztában volt azzal, hogy a szervezetnek milyen kihívásokkal kell szembenéznie az első esemény előtt.

„Nem voltak meglepetések abban a jelentésben” – mondta Fretwell.

„Már dolgoztunk azon, hogy számos ilyen problémát megoldjunk. Hatékonyabbá válunk, jobban koordinálunk a megyével és javítjuk a kommunikációnkat.”

„Ez egy új esemény volt, és bonyolult volt, mert ez egy utcai pálya volt” – mondta.

Még sehol sem volt a Liberty Media, mikor már felmerült a Las Vegas-i F1-es verseny ötlete

Forrás :