fbpx

Meddig szerződtek le a jelenlegi versenyhelyszínek a Forma-1-gyel?

A Liberty Media, mint a Forma-1 jogtulajdonosának a célja, hogy globálisan minél szélesebb körben legyen ismert a királykategória.

Ennek a folyamatnak az is a része, hogy egyre kevesebb a futam Európában, Amerikában pedig már három futamot is tartanak. Egyre inkább az utcai pályákon zajlik a száguldás, vagy olyan hibrid helyszíneken, mint lesz az például Madrid is, ahol kifejezetten épített része is lesz az aszfaltcsíknak.

Miközben tényleg mindenki be akar kerülni a benzingőzös vérkeringésbe. Vannak olyan tradicionális versenyhelyszínek, amelyeknek nincs nagyon félnivalójuk, amennyiben rendesen végzik a dolgukat. Ilyen például a Hungaroring is, – örömünkre. Ráadásul épp ma hosszabbította meg szerződését a Brit Nagydíj is.

Érdemes azonban átfutni, hogy melyik országnak, vagy városnak a mai állás szerint, mikor jár le pontosan a szerződése a Formula One Managementtel. Első oszlopban lesz tehát látható az az évszám, ameddig tart most a kontraktus, a másodikban pedig az adott ország vagy város neve.

2025  Kína, Imola, Monaco, Belgium, Hollandia, Monza, Mexikó
2026 Azerbajdzsán, Barcelona, Austin
2028 Szingapúr
2029 Japán
2030 Szaúd-Arábia, Ausztria, Abu Dhabi, Brazília
2031 Miami, Kanada
2032 Magyarország, Katar, Las Vegas
2034 Nagy-Britannia
2035 Madrid
2036 Bahrein
2037 Ausztrália

 

Gazdasági öngól lehet a madridi Forma-1-es futam?