fbpx

F2: Fittipaldi kíméletlenül menetelt a győzelemig

Richard Verschoor nyerte meg a Formula 2 szaúdi sprintversenyét, pénteken.

Aron gyors előzésének köszönhetően megtartotta a vezetést a rajt után az szintén az első sorból induló Verschoor előtt, míg a Campos Racing versenyzője, Isack Hadjar védekezésre kényszerítette Haugert aharmadik helyen. A Safety Car azonban azonnal bevetésre került, miután az ART Grand Prix versenyzője, Victor Martins a 2-es kanyar kijáratánál a falban kötött ki.

Andrea Kimi Antonelli és Jak Crawford is összeért, miután a PREMA Racing versenyzője a DAMS Lucas Oil hátsó részének ütközött. Az olasznak megsérült az első szárnya, de mindkét autó továbbment.

A Williams Academy párosa, Franco Colapinto és Zak O’Sullivan a rajtnál lefulladtak, így a boxutcából tudtak csak a mezőny után indulni.
A 4. körben a Safety Car fázis véget ért, és Zane Maloney a 15. helyről remekül rajtolva megelőzte Roman Staneket a 8. helyen.

A 8. kör elején, amikor az első négy helyezettet másfél másodperc választotta el egymástól, Verschoor az 1-es kanyarban átvette a vezetést az észt versenyzőtől. Hátrébb Maloney már a hetedik helyen állt.

A verseny felénél Hauger megelőzte Hadjart a dobogó utolsó helyéért. Pillanatokkal később újabb Safety Car-beavatkozásra volt szükség, mivel Amaury Cordeel megpördült a 2-es kanyarban.

A 12. körben folytatódott az éles verseny. Maloney az 1-es kanyarban Kush Mainitől átvette a hatodik helyet. Mögöttül Martí megelőzte Crawfordot az utolsó pontszerző pozícióért. Az amerikai azonban egy körrel később visszavette a pozíciót.

Az élen Verschoor tovább növelte előnyét Aronnal szemben, és a Hitech újonca DRS-tartományon kívülre került.
A 14. körben Hadjar az ötödik helyre esett vissza, miután Enzo Fittipaldi megelőzte őt.

A 17. körben virtuális biztonsági autós fázis következett, miután Juan Manuel Correa a 22-es kanyarban a falnak csapódott. Az első szárnyának egy darabját el kellett távolítani a pályáról, a DAMS versenyzője pedig kiállni kényszerült. Amint azonban a lámpák zöldre váltottak, Hauger az 1-es kanyarban átvette Arontól a második helyet.

Az utolsó előtti körben Hadjar lelassult a pályán, és kénytelen volt feladni a versenyt Az élen Verschoor megtartotta a vezetést, és megszerezte a győzelmet, a dobogóra pedig Hauger és Aron állhatott még fel.

Később azonban Verschoor elvesztette a győzelmet, Roman Stanek pedig a 10. helyet, mert technikai szabályt sértettek.

A szombati főversenyt kiváló teljesítménnyel Enzo Fittipaldi nyerte.

Győzelmét könnyeivel küszködve nem rég elhunyt Wilson Fittipaldinak ajánlotta.

A pole-ból Kush Maini tökéletes rajtot vett, és megtartotta vezető pozícióját az 1-es kanyarban, míg Andrea Kimi Antonelli a negyedik helyre jött fel. Az első sikánból kiérve azonban Josep María Martí rögtön kiesett, miután egy megpördülés miatt megsérült az autója, míg a Trident versenyzője, Roman Stanek nem tudta elkerülni Martí autóját.

A Safety Car bevetésére volt szükség.

Mikor ismét zöld jelzést kaptak, Maini kényelmesen megtartotta a vezetést, miközben a szuperlágy gumikon növelte előnyét a mögötte haladó Jak Crawfordhoz képest.

Crawford volt az első, aki a boxba ment közepes keverékű gumikért, majd őt követte Hauger, Richard Verschoor és Paul Aron.

Hadjar később megelőzte honfitársát, Martins-t, és a negyedik helyen haladt tovább.

Maini a kerékcserék során hátrébb csúszott, előtte olyanok haladtak, akik még nem jártak a boxban Mögötte Fittipaldi érkezett, aki a 13. körben át is vette a negyedik pozíciót az indiaitól.

Colapinto megpördülése miatt ismét előkerült a Safety Car, többen ezt használták ki kerékcserére.

A Safety Car a 19. körbe érve távozott, és Fittipaldi azonnal támadásba lendült. Elment Barnard mellett, hogy átvegye a harmadik pozíciót, míg Maini Crawfordot megelőzve az ötödik helyre lépett előre. Hadjar egy műszaki hiba miatt előbb a pontszerző helyekről csúszott le, majd kiállni kényszerült.

Cordeel a 21. körben átvette a vezetést a Correától. Maini pedig Barnardtól vette át a negyedik helyet.

Fittipaldi azonban nem kegyelmezett: egyszerre előzte meg az 1-es kanyarban Cordeelt és Correát.,

Cordeelt Correa is megelőzte, de amíg ők egymással voltak elfoglalva, Maini lépett előre a harmadik helyre.

A virtuális Safety Car is bevetésre került, miután Zak O’Sullivan megpördült a 2-es kanyarban.

Correa végül a 26. körben megállt, így Maini, Cordeel, Crawford, Antonelli és Hauger küzdött a dobogós helyekért.

Fittipaldi ekkor már érinthetetlen volt és megszerezte első F2-es futamgyőzelmét és a második helyet a bajnokságban.