fbpx

Bár az Aston Martin nagyon próbálkozott, végül Sainz nem kapott büntetést

Mint arról korábban beszámoltunk, az Aston Martin óvást nyújtott be a 2024-es Kínai Nagydíj versenybíróihoz.

Tették ezt a Ferrari versenyzője, Carlos Sainz ellen, mivel meglátásuk szerint megsértette a Sportszabályzat 39.6. cikkelyét, mivel Sainz a falba csúszott, megállt, ami piros zászlót okozott a kvalifikáció Q2-es szakaszában. Azonban vissza tudott térni a boxba és a Q3-ban folytatta a körözést. A szabályok szerint azonban ha a versenyző megáll, nem folytathatja a kvalifikációt. Ezt sérelmezte az Aston.

A bírák azonban elutasították a csapat fellebbezését, mondván, hogy ” a jelenlévő csapatvezetők és az FIA által említett példákból egyértelmű volt, hogy a csapatok és az FIA a múltban nem így alkalmazta ezt a szabályt”. Továbbá Sainz mellett szólt az is, hogy rövid időn belül vissza tudott térni a pályára és saját „lábán”, külső segítség nélkül tért vissza a boxba, így az autót nem tekintették „megálltnak”.

Mindezzel az Aston Martin is tisztában volt, de ők úgy ítélték, hogy „ebben az esetben az 1 perc 17 másodperces megállás túl hosszú idő volt”, ezért nem kellett volna engedni, hogy Sainz folytathassa az időmérőt. A szabályzat azonban nem tartalmaz egyértelmű útmutatást, illetve nincs elfogadott, bevett gyakorlat arra vonatkozóan, hogy mikor számít túl hosszúnak ez az idő. Így a döntést a versenybírák hozták meg és korábbi hasonló eseteket megvizsgálva jutottak arra a döntésre, hogy nincs szükség Sainz szankcionálására.

Az Aston azzal is érvelt, hogy az a tény, hogy az üzenetküldő rendszer azt sugallta, hogy az autó „megállt”, a 39.6. cikkely értelmében bizonyító erejű. A versenyirányítás viszont tisztázta, hogy ez a nyelvezet a rendszerben használt standard nyelvezet volt, és ezért nem arra utalt, amit az Aston sugallt.

Hivatalos: Megtámadta az időmérő végeredményét az Aston Martin!

Forrás :