fbpx

Betartotta az ígéretét a Drive to Survive, de ez meghozta a 6. évad bukását

Ugyan betartotta a Drive to Survive az F1-nek tett ígéretét, viszont így ez az évad nem emelkedett fel a legemlékezetesebb sorozatok közé.

Újabb szezon vette nemrég kezdetét, így a hat éve már megszokott Netflix-sorozat is előrukkolt a legújabb részekkel. A tavalyi év biztosított táptalajt a hatodik évadnak, így emiatt a feledés és az egyszerűség fátylába burkolózott a kínálat.

Lehet szeretne, illetve nem szeretni a népszerű streaming szolgáltató égisze alá tartozó sorozatot, ám annyi biztos, hogy új nézőket és korosztályt szólított meg a produktum. A fiatalabb generáció felfigyelt a száguldó cirkuszra, sőt az Egyesült Államokban is népszerű lett a sportág a Drive to Survive miatt. Kihúzta az ingoványos mocsarából a királykategóriát, de ugyanakkor hamis képzetekkel és illúziókkal csábította maga köré az izgalomra vágyó közösséget.

A számok kilőttek, a népszerűségi index magasabb lett, viszont a sorozat készítői felé számtalan kritika áradt a szereplőktől. A show mindenek felett állt, emiatt az izgalmas környezet és narratíva megteremtése érdekében, nem a megfelelő mondatok kerültek a megfelelő helyekre.

Hallgatott az F1-re a Drive to Survive:

Max Verstappennel az élen a versenyzők arra panaszkodtak, hogy a rádióbeszélgetéseiket olyan jelenetek alá vágták be, amiknek köze sem volt a szövetkörnyezethez. Kiragadott mondatok mentén születtek ellentétek és „párbajok”.

Az előző évadokban már visszatérő elemként lépett elő a rivalizálás, és a két ellentétes véleményt vagy élethelyzetet képivelő pilóta gondolatainak és érzelmeinek megmutatása. Valaki az egyik oldallal tudott azonosulni, valaki a másikkal, de a legtöbb esetben megosztott, véleményt és reakciót váltott ki a nézőből. Ugyanakkor a párharcok többsége megalapozatlan és mesterkélt volt.

Max Verstappen
Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool

Emiatt nem akart a holland világbajnok sem részese lenni a show-nak, bár az ötödik évad kapcsán kivételt tett. Ugyanakkor, tavaly nem győzte hangoztatni, hogy a Box to Box Films által kikövezett út nem a legmegfelelőbb irány. Stefano Domenicali, az F1 első embereként beszélt a forgalmazóval és szolidabb történetvezetésre kérte őket.

Ez idén meg is történt, mégis ez volt hatodik évad veszte. Ám nem teljesen a Netflix számlájára írandó az, miért fulladt kis túlzással apátiába a legújabb 10 rész.

A 2023-as Forma-1-es bajnokság nem emelkedett a legizgalmasabb évek közé. 21 futamon a Red Bull versenyzői ünnepelhettek a dobogó tetején (Max Verstappen 19 alkalommal nyert, Sergio Pérez kétszer), míg Szingapúrban tört meg egyedül a Bikák uralma. Nagy átigazolások nem történtek, meglepő fordulatokban nem bővelkedett az év, (leszámítva az Aston Martin szezonkezdését és a McLaren felemelkedését) és még a politikai csatározások sem kerültek előtérbe.

Az ismétlődő elemeket már tavaly meghúzta a gyártó, így a „remake” gondolatát idén el kellett vetniük. Félig-meddig nem az ő hibájuk, hogy egyhangú volt az év, de még így sikerült kihagyni olyan elemeket és történéseket, amik meghatározó szerepet töltöttek be az elmúlt szezonban.


Spoiler veszély!!!

Lassan hagyománnyá válik az, hogy az első évad az Aston Martinról és a Stroll-családról szól. Tavaly volt is miért róluk beszélni. Sebastian Vettel visszavonulása után (amiről egy mondat sem esett) Fernando Alonso vette át a stafétabotot. Lance Stroll még a teszt előtt biciklis balesetet szenvedett, így a bahreini megjelenése meglepetésre adott okot. Az epizód katarzisa nem a spanyol világbajnok dobogós helyezésein és a csapat reményein alapult, hanem Stroll első pontszerzésén.

Daniel Ricciardo, AlphaTauri
Fotó: Netflix

Daniel Ricciardo egyértelműen a készítők egyik kedvenc karaktere. Végig kísérték, tartalékversenyzői mivoltát, majd a silverstone-i teszten és ott voltak, sőt a visszatérést is rögzítették. Mindaddig Nyck de Vries teljesítménye és rendmániája is kiütközött, minthogy Liam Lawson meggyőző debütálása is. Az új-zélandi versenyző nem volt rest a kamerák előtt elmondani, mennyire fájt neki a csapat döntése, hiszen valóban jól szerepelt, amíg helyettesítette a kézközépcsonttörést produkáló 34 éves versenyzőt.

A McLaren felemelkedése csak Silverstone-ig fért bele az adásidőbe, a katari sprintgyőzelem és a számos dobogós helyezésről egy szó sem esett. Ugyanakkor finoman érzékeltették, hogy a többi csapat érdeklődik Lando Norris iránt, ám tudva, hogy hosszabbított a McLarennel, már nem nyújtott izgalmat az a kérdés, hogy mi lesz vele és a csapattal.

Belháború és szerződéshosszabbítás:

Az Alpine belviszályára két epizód is jutott, míg a csapatfőnökként bemutatkozott James Vowles is a Williamsben. Günther Steiner köré az a narratíva épült, hogy a sikertelenség miatt már nem is élvezi annyira az egészet, így az év elején bejelentett távozása már nem is tűnik akkora meglepetésnek.

A Ferrari és a Mercedes helyzetét bemutató rész viszont az elmúlt hetek történéseinek tükrében elég mókásnak bizonyulnak. Lewis Hamilton elégedetlensége kikristályosodik, de folyamatosan bizonygatja, hogy nem akar elszakadni a csillagosoktól. Nos, ez nem öregedett túl jól. Ugyan elismeri, hogy a lehetőségeket mindig meg kell nézni, de az eligazolás gondolatát is azonnal elveti. Toto Wolff még meg is jegyzi, hogy a hétszeres világbajnoknak nem áll jól a piros. Nos, ezt jövőre meg is nézheti.

Mindaddig Maranellóban az autószerelőn, a bárban és a fodrásznál is arról beszélnek az olaszok, mennyi „hiba van” Frédéric Vasseurben. Nem beszéli a nyelvet, nem is „földi” és még sikereket sem ért el. Bezzeg Mattia Binotto jobb volt. Majd Carlos Sainz győzelme után változik a narratíva, onnantól már befogadják a francia csapatfőnököt. Ugyanakkor a spanyol versenyző taktikai érzéke és a Szingapúri Nagydíj valóban izgalmas „sakkjátszmája” már kimaradt a történetvezetésből.

Kimaradt versenyzők és momentumok:

Csakúgy, mint az Alfa Romeo. Pár másodperc erejéig tűnik fel csak Valtteri Bottas és Guanyu Zhou, de Sergio Pérez drámája és Max Verstappen címvédése sem került bele a hatodik évadba.

Valtteri Bottas
Fotó: XPB / James Moy Photography Ltd / Alfa Romeo F1 Team

A Red Bull ezúttal csak a Ricciardo-történet miatt kapott több képernyőidőt. Christian Horner sem szólal meg annyit a sorozatban, míg Max Verstappen újfent kerülte a Netflix stábját.

A katari hőség, az Emilia-Romagna Nagydíj elmaradása, Norris trófeatörése, az év eleji Fernando Alonso-láz és Logan Sargeant megkérdőjelezhető teljesítménye nem érte el a készítők ingerküszöbét. Viszont a jól bevált karaktersémák nem tűntek el, csakúgy, mint Will Buxton megmosolyogtató gondolatai sem.

,,Ha elsőként érsz célba, akkor te nyerted a versenyt”:

Az F1TV műsorvezetője idén sem hazudtolta meg magát, és a nyilvánvaló dolgok drámai hangsúlyozásával sem hagyott fel. Danica Patrick és Claire Williams csatlakozott hozzá idén a szakértői székbe. Ugyan a közösségi médiás platformokon a nézők többsége nem elégedett az amerikai exversenyző szerepeltetésével, ám Patrick nem volt rosszabb, mint Buxton vagy Williams.

A képi világ, a hanghatások és a vágás, még mindig a sorozat erőssége, ám a történetmesélés területén még van hova fejlődniük. Az ígéretüket betartották, valóban visszavett a Drive to Survive, de még mindig azokra a szálakra és kapcsolatokra szán több játékidőt, amik egy fél epizód erejéig lennék csupán izgalmasak.