Továbbra is nehéz idők járnak az egykor tündöklő Hondára: Luca Marini volt az egyetlen versenyző, aki Texasban célba ért. Sportszakmai szempontból azonban az olasz az egész hétvégén láthatatlan volt.
A Honda RC213V legkevésbé tapasztalt versenyzőjét, Luca Marinit intette le egyedül a kockás zászló a gyártó pilótái közül Austinban: „Úgy tűnik, én vagyok az egyetlen túlélő”.
Valójában reménytelen volt a helyzet az USA-ban. Miután a Honda 2023-ban még egy félkész géppel tudott nyerni Texasban, Marini az utolsó helyen végzett.
Az olasz, aki a legutóbbi, portugáliai futamon még legalább a pozíciókért tudott harcolni, Amerikában egyetlen pillanatban sem tudta tartani a mezőny tempóját. Még Álex Márquez is, aki a verseny közepén bukott (egyébként ugyanabban a körben, mint az élen álló testvére), és a mezőny végéről kezdte meg a felzárkózást, és utol tudta érni szegény Marinit.
Luca Marini nem köntörfalazott, így foglalta össze a történteket: „A helyzet az, hogy ugyanolyan keményen küzdöttem az utolsó bajnoki pontért, mint tavaly a második helyért. Ebben a pillanatban elég nagy bajban vagyunk. Egy éve Álex Rins nyert – idén messze voltunk mindenkitől”.”
„Van elképzelésem arról, hogy milyen irányba kell mennünk, és a japán mérnököknek is megvannak az adatok és ugyanez a hozzáállás. Én is igyekszem a lehető legjobb és legpontosabb visszajelzéseket adni a technikusoknak.”
„Nem egy dologról van szó, hanem konkrétan mindenről! A korábbiakhoz képest mintha a motor régi erősségei kevésbé lennének hangsúlyosak, ugyanakkor a gyenge pontok előtérbe kerültek. Sok minden változott is, különösen itt az USA-ban a pálya gyorsabb lett, a gumik is javultak, és ez növelte az általános teljesítményt, de mi nem tudtunk ezzel lépést tartani. A valóság az, hogy mindenhol új fejlesztésekre van szükségünk. De mindezek megvalósításához is idő kell.”
A COTA királya a kavicságyban végezte, Maverick Viñales azonban duplázott Amerikában