A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egyértelművé tette, hogy a csapat soha nem fogja feladni a jelenlegi szabályok szerinti autófejlesztést. Annak érdekében sem, hogy a 2026-ban érkező szabályváltozásokra koncentrálhasson.
2022 óta, amikor az FIA jelentős aerodinamikai változásokat vezetett be az autókra vonatkozóan, a Mercedes küszködik, hogy lépést tartson a többi élcsapattal és harcba szálljon a világbajnoki címekért. 2022-ben még a Red Bull közelébe sem tudtak kerülni, és csak egy futamot nyertek Brazíliában. Ennek egyik fő oka az volt, hogy túl merész autó-koncepciót alkottak. Ez a dizájn, túlzott pattogást eredményezett, ami hátráltatta a csapat általános teljesítményét. Sőt a csapat versenyzői, Lewis Hamiltont és George Russellt fizikailag is érintette.
2023-ban a csapat mindent megpróbált, hogy a zero-pod dizájn működjön, de végül más irányt vettek a karosszériával.
2024-ben eddig az első négy versenyen nem szereztek dobogós helyezést, és küszködnek, hogy tartsák a lépést a Red Bull-lal, a Ferrarival, sőt akár csak a McLarennel is.
2026-ban az F1-es szabályok drasztikusan megváltoznak, mivel új motorszabályok lépnek életbe.
Az Motorsport.com kérdésére Wolff határozottan cáfolta, hogy a jelenlegi gyengélkedés okán inkább elengednék az idei és a következő évet annak érdekében, hogy már most a 2026-os autót fejleszthessék.
„Mi vagyunk a Mercedes. Nem engedhetjük el teljesen a jelenlegi szabályokat, és nem folytathatjuk a jelenlegi szinten a teljesítményünket” – mondta Wolff.
„Nem ez a márka ambíciója, sem a miénk, sem a partnereinké. Szóval nem.”
„Úgy gondolom, hogy tovább kell nyomulnunk, tovább kell alakítanunk az autó megértését.”
„De végül, amikor az FIA előáll valamilyen formában a szabályzattal, mi is, mint az összes többi csapat, elkezdjük majd megvizsgálni, és valószínűleg inkább korábban” – tette hozzá.
Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. 🙂
Újabb jelölt szállt be a versenybe Adrian Newey szerződtetéséért, amikor jövő év elején távozik majd…
Az Emilia-Romagna Nagydíj első szabadedzésén a Haas egyik autóját, Kevin Magnussen helyén Oliver Bearman vezethette.…
A spanyol Álex Rins érte el a leggyorsabb időt a Yamaha, a Honda és az…
Lando Norris nem hagyhatta ki, hogy ne röhögjön egy jót Travis Kelce-en, amiért befektetett egy…
Nem csitul az Adrian Newey-téma. Mióta kiderült, hogy az F1 tervezőzsenije távozik a Red Bulltól,…
Jorge Lorenzo úgy gondolja, hogy a Ducati mindenképpen elveszíti egyik legjobb MotoGP-pilótáját, azonban ez a…