Motorsportol.hu
2025. július 30, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Harada, Kato, Aoyama, majd Ogura – 15 év után először született japán diadal a középső géposztályban

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2024.10.27.
Harada, Kato, Aoyama, majd Ogura – 15 év után először született japán diadal a középső géposztályban

Fotó: MotoGP Media

Tökéletesebben nem is alakulhatott volna a szezon Ai Ogura számára, aki Arón Canet mögött másodikként zárt Buriramban, így a japán versenyző megszerezte a bajnoki címet Thaiföldön.

Ai Ogura már rendelkezik MotoGP-szerződéssel, szóval a jövője miatt aligha kellett aggódnia a japánnak. Arón Canet azonban még matematikailag veszélyes volt rá a bajnoki cím megszerzését tekintve.

Ez is érdekelhet

Rossi Moor ismét Aragonban versenyez

Rossi Moor ismét Aragonban versenyez

2025.07.24.
Megdőlt egy negatív rekord a MotoGP-ben: Évek óta nem esett ki ennyi versenyző

Megdőlt egy negatív rekord a MotoGP-ben: Évek óta nem esett ki ennyi versenyző

2025.07.17.

A japán pilóta tavaly még a Team Asia színeit erősítette, ahol az a Hiroshi Aoyama volt a csapatfőnöke, aki az utolsó japán világbajnok volt a középső géposztályban. Rajta kívül ez a bravúr csak a néhai Daijiro Katónak, valamint Tetsuya Haradának sikerült.

https://twitter.com/MthelmetsMSi/status/1850433422268973418

Harada 1990-ben debütált a világbajnoki porondon hazai pályán, Suzukában. Ezen a futamon a 7. helyen ért célba, mellyel jelezte versenytársai felé, hogy vele bizony számolni kell. Azonban csak egy évben egyszer. a következő két szezonban ugyanis szintén csak egy futamra szóló szabadkártyás lehetőséget kapott a japán. Az 1993-as év viszont minden szempontból fordulópont volt számára. Olyan tapasztalt versenyzőket utasított maga mögé, mint Loris Capirossi vagy Max Biaggi, melynek eredményeképp megszerezte a világbajnoki címet a kategóriában először japánként.

A következő japán sikerig 2001-ig kellett várni. Daijiro Kato az ezredfordulón kapott először lehetőséget arra, hogy teljes szezont fusson a 250-es géposztályban. Egy évvel később azonban olyannyira jól jött ki neki a lépés, hogy többször is képes volt mesterhármasra, azaz mind a pole pozíció, mind a futamgyőzelem, mind a leggyorsabb kör az övé volt. Harada még ekkor is a mezőny tagja volt, és 50 ponttal kapott ki a feltörekvő fiatal honfitársától.

Ugyanabban az évben, mikor Kato teljes szezont teljesített a középső géposztályban, szabadkártyás lehetőséget kapott az indulásra egy bizonyos Hiroshi Aoyama. Akárcsak Kato, Aoyama is a Honda színeiben debütált, mint állandó pilóta. Erre 2004-ben került sor. Néhány évre KTM-re váltott, ám számításait végül mégis a Hondánál találta meg. Olyannyira, hogy 2009-ben megszerezte az utolsó 250-es világbajnoki címet. Olyan nagy neveket utasított maga mögé, mint Álvaro Bautista, Marco Simoncelli vagy Héctor Barberá.

A fentiek ismeretében kijelenthetjük, hogy voltaképpen Ai Ogura az első japán Moto2-es világbajnok. A 23 éves pilóta 2024 augusztusában írt alá a Trackhouse csapathoz, így jövőre már Raúl Fernández oldalán fogja erősíteni a MotoGP-alakulatot.

Rossi egyik legnagyobb kihívójának emléke előtt tiszteleg a neves sisakgyártó

Tags: 250ccAi OguraDaijiro KatoHiroshi AoyamaMoto2Tetsuya Harada
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Ott leszel az F1-es Magyar Nagydíjon?
93 Szavazat · 93 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.
Itt a Forma-1-es Magyar Nagydíj fullos programja!

Itt a Forma-1-es Magyar Nagydíj fullos programja!

2025.07.28.
Russell és Antonelli hajtotta a LEGO autót, amin most Oláh Péter marketingigazgatóval beszélgettünk

Russell és Antonelli hajtotta a LEGO autót, amin most Oláh Péter marketingigazgatóval beszélgettünk

2025.07.26.

TOP 5

  • Wolff egyértelművé tette, kikkel indul a Mercedes 2026-ban

    Wolff egyértelművé tette, kikkel indul a Mercedes 2026-ban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Van egy csapat, amely mindent megadna Verstappen szerződtetéséért, és ez nem a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Marko élő adásban árulta el, ki rúgta ki végül Christian Horner-t

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy ismerős arc lehet Verstappen utódja a Red Bullnál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dall’Igna el van ragadtatva Márqueztől: „Zseniális, okos és alázatos bajnok”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu