fbpx

Valósággá válhat a paddock spekulációja Oliveira jövőjéről?

Tovább folynak a latolgatások a Pramac Yamaha 2025-ös felállásával kapcsolatban. Úgy tűnik Miguel Oliveira és Jack Miller neve benne van a kalapban az újonnan alakuló csapat házatáján.

Tíz napja jelentették be, hogy a Pramac Racing megszünteti hosszú ideje fennálló kapcsolatát a Ducatival, és egy új fejezetbe kezd a Yamaha versenygépein. Sok részlet nem derült ki a projekttel kapcsolatban, de a speedweek.com információi szerint hosszú távú megállapodásról van szó a Yamaha és a 2023-as idény csapatvilágbajnoka között.

Japán földön folytatja a Pramac, közel 20 éves partnerkapcsolat szakad meg a Ducatival

Új stratégia jöhet a Yamahánál?

Valószínűleg a japán gyártó egy stratégiaváltásra készül, hiszen az újonnan alakuló csapat teljes gyári támogatást kaphat a következő idényekre. Ezt megelőzően másképp kezelte az iwatai márka a szatellitcsapatokat, hiszen gyári alakulata teljes prioritást élvezett a korábbi együttműködések során. Most az lehet a cél, hogy minél szorosabb legyen a kapcsolat a négy versenyző között, azonos versenygépeken, támogatva a lehető leggyorsabb fejlődést.

Ez természetesen a pilótafelállásra is kihatással van. Számukra most nem feltétlenül az az elsődleges, hogy egy junior versenyzőt szerződtessenek, sokkal inkább a tapasztalt profik jelenthetik nekik a gyors előrelépési lehetőséget.

A lap értesülései szerint Campinoti és a Yamaha listáján szerepel Miguel Oliveira. A 29 éves pilóta tehetséges, kellően tapasztalt, de sikerre éhes versenyző, hiszen az igazi áttörés még nem érkezett el pályafutásában. Megvillanásai ugyan voltak, ami igazolta, hogy miért kap helyet 2019 óta a királykategória mezőnyében. Hétvégén a Sachsenringen ő volt az egyik meglepetésember, erős teljesítményt nyújtott.

Azonban egyelőre úgy tűnik, nem teljes az összhang a portugál pilóta és a Trackhouse Aprilia versenygépe között.

A technikai igazgató, Massimo Bartolini, aki Fabio Quartararót is maradásra bírta, pragmatikus európai megközelítésével vinné előre a dolgokat a Yamahánál. Jorge Martín és Marco Bezzecchi szerződtetésével az Aprilia gyári csapatának kapui bezárultak a portugálnak. A Pramac Yamahával való megállapodás így egy jó lehetőségnek tűnik Oliveira számára egy gyári támogatást élvező csapatnál.

A Yamaha szempontjából a portugál versenyző minden kívánatos kritériumnak megfelel. A japán motorgyártónak az is előnyt jelenthetne szerződtetésével, hogy korábban két márkánál is tapasztalatot szerzett, jól ért a technikához, és 29 évével ideális korban van.

Fabio Quartararo egyetértene a döntéssel

Fabio Quartararo is helyeselné ezt a döntést: „Igen, ő az egyik legjobb cimborám a MotoGP-ben. Nagyon jó munkát végez. És szerintem ő egy nagyon tapasztalt versenyző. Elég sok versenyt nyert már, szóval ő is egy igazán jó pilóta lehet a projekt számára.”nyilatkozta a gyári Yamaha versenyzője.

Mint tudjuk, a francia klasszis véleménye nem feltétlenül jelenti azt, hogy be is következik a leigazolás. Fabio Di Giannantonióról is hasonlóan nyilatkozott korábban. Ahogy az később kiderült, az olasz versenyző az “A” terve szerint folytatja pályafutását, a Ducati gyári szerződést ígért maradásáért.