Honda teljesen eltűnt a szezon elején. A Katari és a Portugál Nagydíj után a japán cég mindössze nyolc pontot tudott szerezni a konstruktőri világbajnokságban, nagyjából feleannyit, mint a Yamaha.
A legutóbbi, portugál hétvége megerősítette, hogy a Honda még mindig messze van a legjobb motoroktól a rajtrácson. A japán gyártó számára kedvezőnek ígérkező pályán a versenyzői ismét ugyanazokkal a problémákkal küszködtek, mint Losailban, nevezetesen a hátsó tapadás folyamatos hiányával, ami miatt a HRC mind a négy versenyzője a rajtrács utolsó négy helyét foglalta el.
A portugál sprintversenyen a Honda egyetlen pontot sem szerzett, ez a helyzet vasárnap némileg javult, amikor Joan Mir a 12. helyen végzett a hétvége főfutamán. Ez azonban nem sikerült volna Maverick Viñales, Pecco Bagnaia és Marc Márquez kiesése nélkül.
Egyelőre az összes Honda-pilóta igyekszik tartani magát. A sajtóval való találkozásaik során a legtöbbször elhangzó szó a „türelem”, remélve, hogy az új engedményrendszer segít majd a gyáruknak egy versenyképes motor fejlesztésében.
Alberto Puig, a Repsol Honda Team csapatfőnöke Portugáliában elismerte: „A versenyzőink nem teljesen elégedettek a teljesítményünkkel, de látják, hogy mindent megteszünk. A fejlődés folyamatában vagyunk, ez egyértelmű.”
„Van egy küldetésünk. A tervünk világos. Ezt már tavaly is elmondtuk. Nem könnyű, de rengeteg erőforrást fektetünk be. A projektet személyi állomány tekintetében is megerősítettük.”
A Honda valóban úgy tűnik, hogy minden követ megmozgatott, hogy visszaszerezze elveszett dicsőségét a MotoGP-ben. Az elmúlt hónapokban láthattunk új kiegészítéseket a versenyprogramjukban, sőt, a Forma-1-es programért felelős csapat és a MotoGP-hez rendelt mérnökök között szinergiát is kialakítottak, hogy minél gyorsabban haladjanak előre az RC213V fejlesztése terén.
A kiábrándító helyzetben lévő Honda ismét falakba ütközött, Mir pedig Morbidellinek