fbpx

Betelni látszik a pohár Quartararónál, már meg is kereste az egyik európai gyártót

A Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo nagyra értékeli a japánok erőfeszítéseit, de kezd elfogyni a türelme, és szeretne jó pozíciót kiharcolni magának a MotoGP átigazolási piacán.

A MotoGP-világbajnok Pecco Bagnaia szerződéshosszabbítása és a tinédzser Fermín Aldeguer kétéves szerződése a Ducatival (valószínűleg a Pramacnál) máris beindította a 2025-ös átigazolási körhintát.

A kivételes tehetség Fabio Quartararo, aki a legfrissebb információk szerint hétfőn Portimãóban tesztel, jelenleg nem csak gondolatban aggódik. Dohából származó nyilatkozatai szerint a 2024-es M1-es a nagy erőfeszítések ellenére messzebb van, mint valaha az élversenyzők motorjaitól. Portimãóban csütörtökön egy kisebb körben kifejtette: „Dohában is próbálkoztunk néhány dologgal, de nem voltunk teljesen készen. Jól dolgozunk, de nem várom el, hogy három hónap alatt 0-ról 100%-ra jussunk.”

„A probléma az, hogy ha én 0,7 másodpercet javítok, az ellenfeleim egy másodperccel gyorsabbak lesznek. Mint tudjátok, több gyártóval is tárgyalok. Azt mondhatom, hogy jelenleg nem vagyok rossz helyzetben”.

De mi lenne a kiút a francia számára? A Ducatinál aligha vannak lehetőségek. A nyolc kínált hely akár 2025-re csökkenhet is. Binderrel és a spanyol MotoGP-újonccal, Pedro Acostával a KTM is erősen fel van szerelve a jövőre nézve.

Ha Quartararo 2025-től javítani akar a pozícióján, akkor az Aprilia lesz az egyetlen opció számára. Éppen ezért a 2021-es világbajnok már beszélt is az Aprilia versenyfőnökével, Massimo Rivolával. Aleix Espargaró (34) és Maverick Viñales (29) révén az olaszoknál van jelenleg a legidősebb versenyzőpáros van szerződésben. Ráadásul mindkét pilóta szerződése az Apriliánál 2024 végén jár le.

Quartararo kifelé kacsingat, mert a Yamaha nem tud „varázsolni”?

Forrás :