A Yamahával 2003 óta először fordult elő, hogy nem nyert futamot a tavalyi szezonban. Fabio Quartararo magabiztosan ment el a téli szünetre, mert a japán gyár a motorfejlesztés terén európaibb „mentalitásra” vált.
A rossz hír az, hogy Quartararo szerint irreális elvárás, hogy az M1 tavalyi három dobogós helyezésből és a világbajnokságon elért tizedik helyéből 2024-ben MotoGP-világbajnok legyen. A francia azonban egyértelmű előrelépést vár, és a februártól júliusig tartó időszakot tekinti a fejlődés fontos időszakának, amit az új koncessziós rendszerben a tesztmotorokra és aeroelemekre vonatkozó korlátozások enyhítése is elősegít majd. Ez az időszak lehet az is, amikor Quartararo elkezdi átgondolni a saját jövőjét, mivel jelenlegi szerződése 2024 végén lejár.
„Igen, szerintem megváltoztatták a mentalitásukat, egyre közelebb kerülünk az ’európaihoz’. Amit igazán szeretnénk az az, hogy [mindent] gyorsabban fejlesszünk” ─ mondta Quartararo.
„Szerintem a legfontosabb időszak februártól júliusig tart. Ezek a hónapok arra szolgálnak majd, hogy fejlesszük a motort.”
Eddig a jelek biztatóak, de a 2021-es világbajnok nem vár csodát 2024-re.
„A mentalitás sokat változik a Yamahánál, úgy érzem, sokkal jobban dolgoznak. Hogy mennyi időbe telik, amíg a motor végre versenyképes lesz, nem tudom. Nagyon örülök, hogy látom, milyen keményen dolgoznak a mérnökök, és remélhetőleg hamarosan újra a bajnoki címért harcolhatunk. Természetesen ez az első számú célom, de objektívnek kell lennünk. Ebből a helyzetből nem juthatunk el odáig, hogy a világbajnoki címért versenyezzünk.”
Yamaha idén Álex Rinst szerződtette Quartararo csapattársának, aki a távozó Franco Morbidelli helyére érkezett.
20 éve nem volt ekkora bajban a Yamaha, teljes az elkeseredés