fbpx

Bucsi Attila: Mennyből a pokolba, pokolból a mennybe

Bucsi Attila futamgyőzelemmel kezdte az idényt a TCR Eastern Europe-ban a Balaton Parkon rendezett szezonnyitón. A M1RA 16 éves autóversenyzőjét az első forduló mindkét versenyén az első helyen intették le, de az elsőn vitatott körülmények között büntetést kapott. Emiatt is fontos volt a második futam megnyerése a menny és a pokol között ingázó Bucsinak, aki az összetett második helyéről várja a bajnokság folytatását.

Hiába mindössze 16 éves, Bucsi Attila már a szezonkezdet előtt a bajnoki címet tűzte ki maga elé célnak azok után, hogy tavaly Brnóban egyből időmérős és futamgyőzelemmel mutatkozott be a TCR kelet-európai bajnokságában, amely a Michelisz Norbert nevével fémjelzett világsorozat (TCR World Tour) kistestvére ugyanolyan technikai paraméterekkel bíró versenyautókkal.

A M1RA pilótája a Balaton Ringen már a kvalifikáción bizonyította, hogy a 2023-as beugrása nem egyszeri fellángolás volt, hiszen az időmérőn az első sorba került a Hyundai i30 N TCR-rel, és mindössze öt századmásodperccel maradt el a leggyorsabb kört megfutó cseh Adam Kout mögött.

– A szabadedzések alapján úgy éreztem, hogy ha mindent kiautózok magamból, akkor sem tudom megfogni a tavalyi bajnok Mat’o Homolát, úgyhogy meglepett az időmérő, mert őt meg tudtam előzni – emlékezett vissza Bucsi Attila. – Végül Adam Kout mögött lettem második, öt századdal maradtam le a pole pozícióról. Ez olyan kis különbség, amit egyetlen kanyarban is el lehet tüntetni, szóval nem mondom, hogy nem lehetett volna meg az időmérős győzelem, de összességében jól sikerült a leggyorsabb köröm.

Az időmérőn megszerzett második helyről Bucsi az első futamon már rögtön a rajt után az élre állt, és végig menedzselte az előnyét. Hiába intették le azonban elsőként, utólag tíz másodperces büntetést kapott, amiért a rajtnál a hivatalos állásfoglalás szerint kiugrott, így pedig hetedik lett az első versenyen. A M1RA fellebbezett a büntetés ellen, adatokkal bizonyította, hogy nem történt jogtalan előnyszerzés, ám az órákon át tartó vizsgálat helyben hagyta a büntetést.

– Rajt előtt úgymond elő kell feszíteni az autót – mesélte Bucsi. – Úgy éreztem, nem sikerült megfelelően az előkészítés, ezért benyomtam a kuplungot, a „feszülés” megszűnt, és ilyenkor az autó mintha bukna előre egy kicsit. De az adataink szerint az autó nem gurult előre semennyit. Emiatt fellebbeztünk, hiába, így a döntést el kellett fogadnunk. Nem akarom senki másra tolni a felelősséget, mert akár megmozdult az autó, akár nem, teljesen felesleges hibát követtem el, amiből tanulnom kell.

Bucsi nehezen élte meg a helyzetet, a verseny győztese végül Homola lett helyette.

– A legrosszabb az volt, hogy a leintés után már ünnepeltük a sikert, mindenki ölelkezett, aztán hideg zuhanyként érkezett a hír, hogy megbüntetnek. Teljesen lefagytam – árulta el a M1RA versenyzője.

A fordított rajtrács miatt az első versenyen végül hetedik Bucsi a negyedik helyről indult a második futamon. A rajt után itt is egyből az élre állt, és nem sok kérdést hagyott a győzelme felől.

– Az időmérős tempó alapján sejtettem, hogy gyorsabb vagyok a körülöttem lévő autóknál, győzni szerettem volna, ami sokat jelentett, főleg az előző napi történések fényében – fogalmazott Bucsi. – A céljaim nem változtak, csak megerősödtek: továbbra is a bajnoki címre hajtok.

Bucsi az első forduló után az összetett második helyén áll, hátránya mindössze hét pont az éllovas Homola mögött. A hat fordulóból álló TCR Eastern Europe következő hétvégéjét Ausztriában, a Red Bull Ringen rendezik május 17–19-én.