fbpx

Az Audi csökkenti az ügyfélautó támogatását a túraautóban az F1 miatt

Az Audi az idei szezon után felülvizsgálja az ügyfélcsapatoknak nyújtott támogatását, mielőtt a Sauber csapattal a Forma-1-be érkezne.

A német márka 2026-ban lép be a királykategóriába, és a Sauber lesz az Audi hivatalos gyári csapata, ami várhatóan hatással lesz a máshol folytatott versenytevékenységére is. A kezdeti feltételezések szerint az ügyelek versenyzéséért felelős részleg – amely a tengerentúli TCR és GT3 versenyeken is részt vesz – megszűnhet, bár ezek a feltételezések a Motorsport-Magazin jelentése szerint tévesnek bizonyultak.

Ehelyett az Audi nem nyújt többé anyagi támogatást az olyan ügyfélcsapatoknak, amelyek a DTM-ben vagy az olyan pedigrés futamokon indulnak, mint a Nürburgring 24 órás verseny, továbbá a sokat vitatott Dakar-program is megszűnik a 2024-es versenyük után.

Az Audi RS 3 LMS TCR-rel induló csapatok számára örvendetes hír, hogy nem zárják be az ügyfélversenyzői részleget, bár a túraautókra is hatással lesz – leginkább azzal, hogy az Audi Sport mind a 14 jelenlegi pilótája távozik, és új kalandokat keresket magának.

Ide tartozik Frédéric Vervisch is, aki idén a Comtoyou csapatával a TCR World Tourban versenyez.

Na ki itt a Jani? Az Audi már egy versenyzővel készül a Forma-1-re!