A Toyota sírva fakadt, miután a Ferrari több évtizednyi kihagyás után a múlt hétvégén megnyerte a legendás Le Mans-i 24 órás versenyt.
Az El Mundo Deportivo napilap értesülései szerint a japán gyártó felháborodott egy késői változtatás miatt, amelyet a hosszútávú világbajnokság teljesítmény kiegyenlítő rendszerében hajtottak végre. A változtatás mindössze 10 nappal a legendás verseny előtt történt, és a Toyota Hypercar nevezett autójához 37 kg plusz súlyt adtak – ami összességében 16 kg hátrányt jelent a Ferrarihoz képest. A Toyota elnöke, Akio Toyoda így nyilatkozott:
„Az Audi 2016-ban visszalépett, a Porsche 2018-ban kámforrá vált, és csak a Toyota maradt Le Mans-ban, hogy felvegye a harcot. Nagyon örülünk a többi gyártó idei visszatérésének, de ez a motorsport. Ez határozottan nem egy olyan sportpolitika, amely rávilágít a gyártók önfejűségére. Azt akartam, hogy a versenyzők, a mérnökök és a szerelők olyan helyen versenyezzenek, amely a következő 100 évével számol. De amikor a ranglistát néztem, úgy gondoltam: „A sportpolitika miatt veszítettünk.”
A Toyota nagykövete és ismert Forma-1-es személyiség, Alex Wurz hozzátette:
„Hogy boldogok vagyunk-e? Nem, mert a teljesítmény kiegyenlítés az utolsó pillanatban jött, és meglepett minket a bejelentés módja, az időzítés, ami ellentétes azzal, amit eredetileg hittünk.”