fbpx

F3: Arvid Lindblad mindkét hazai versenyét megnyerte a hétvégén

A PREMA Racing versenyzője, Arvid Lindblad fantasztikus teljesítményt nyújtva győzött a silverstone-i sprintversenyen, megszerezve ezzel a harmadik Formula-3-as győzelmét.

Lindblad számára remekül indult a verseny, mivel a PREMA versenyzője az 1-es kanyarban a pole pozícióból induló Leónnal és Zagazetával folytatott hármas csatából győztesen jött ki és átvette a vezetést.

Zagazeta kezdetben megelőzte Leónt, de a Van Amersfoort Racing versenyzője a Maggotts és a Becketts szakaszon visszavágott, és feljött a második helyre. A Jenzer Motorsport újoncát ezután Christian Mansell támadta Stowe-ba érve, de sikerült az élen maradnia.

Mansell azonban a 3. körben pozíciót vesztett, mivel a Rodin Motorsport versenyzője, Callum Voisin erős tempót diktálva megelőzte az ART Grand Prix versenyzőjét, és a negyedik helyre lépett előre a Luffield bejáratánál.

A virtuális biztonsági autóra pillanatokkal később volt szükség, miután Santiago Ramos defektet kapott egy Tommy Smith-szel történt enyhe ütközést követően, és a gumija egy darabját el kellett távolítani a Copse közelében lévő ideális ívről.

A verseny az 5. körben folytatódott, de a Safety Car szinte azonnal ismét bevetésre került, miután Max Esterson és Oliver Goethe összeütközött a Copse bejáratnál, és mindketten a kavicságyon átszánkázva a szalagkorlátnak csapódtak.

Mindkét versenyző megúszta az esetet, és a 7. kör végén folytatódott a verseny, azonban újabb ütközés történt, amikor Tim Tramnitz és Luke Browning a Loop-on áthaladva összeértek.

Tramnitz sérült első szárnnyal érkezett be, míg Browning kereket cserélt, miután defektet kapott. Mindketten vissza tudtak jönni és folytatni a versenyt, bár egy kör hátrányban és a mezőny végén.

Tramnitz MP Motorsportos csapattársa, Alexander Dunne a Stowe-nál belső íven haladva megelőzte Charlie Wurzot a 6. helyért, majd a 11. körben Mansellt megelőzve az ötödik helyre lépett előre.

A következő körben Dunne Mansell és Wurz mögé esett vissza a hetedik helyre. Vissza akarta venni a pozíciót a Jenzer újoncától, de a Wellington egyenesben összeütköztek.

A virtuális biztonsági autós fázis lépett életve, Wurz autója a füvön parkolt, míg Dunne a boxutcába hajtott egy első szárny cserére. Folytatta a versenyt, de a mezőny végére esett vissza.

A verseny a 14. körben folytatódott, Lindblad két és fél másodperccel vezetett León előtt. Miután ellenállt Voisin korábbi támadásának, Zagazeta már a brit pilóta DRS-tartományán kívül volt.

Az ötödik helyért folytatott harcban Mansell mögött egy DRS-vonat alakult ki, amelyben Nikola Tsolov, Gabriele Minì, Sami Meguetounif és Sebastián Montoya is helyet kapott.

Montoya azonban, aki a 17. helyről indult, a 3-as kanyarban megszerezte a 8. helyet.

Az utolsó körben Lindblad már több mint hat másodperces előnnyel haladt át a célvonalon, és hazai pályán győzött. León lett a második, míg Zagazeta a harmadik helyen végzett, és ezzel megszerezte első Formula-3-as dobogós helyezését.


Arvid Lindblad aztán a vasárnapi főfutam győzelmét is behúzta hazai közönség előtt!

Drámai volt a nap kezdete, mivel a futam kezdete előtti enyhe eső a 30 versenyzőből 28-at arra késztetett, hogy nedves aszfaltra alkalmas gumikra váltson, egyedül a Rodin Motorsport versenyzői, Voisin és Piotr Wisnicki maradtak a slick gumikon.

A felvezető kör alatt azonban az eső elállt, ami több versenyzőt is arra késztetett, hogy a lámpák kialvása előtt a kemény keverékű slick gumikra váltsanak.

A pole-ból rajtoló Luke Browning jól rajtolt, míg Leonardo Fornaroli a Tridentes csapattársa, Sami Meguetounif mellett haladt el, mielőtt a Maggots and Becketts-nél átvette a második helyet Max Estersontól.

A Safety Carra azonban szükség lett, mivel Cian Shields megállt a pálya szélén a 3-as kanyarban, míg Hitech-es csapattársának, Browningnak szóltak, hogy további eső várható.

A 3. körben folytatódott a verseny, amikor Voisin bevetette a slick gumikat, és a 3-as kanyarban megkerülte Estersont, mielőtt a Wellington egyenesben megelőzte Fornarolit. Ezután átvette a vezetést Browningtól.

Tim Tramnitz is, aki a 4. körre feljött a második helyre, miközben Lindblad, Fornaroli, Tommy Smith és Minì követte őt.

A Wellington egyenesben ismét bevetésre került a Safety Car, miután két másik kemény gumikon versenyző, Dino Beganovic és Sophia Flörsch összeütközött. A Van Amersfoort Racing versenyzője kiugrott az autóból, míg a PREMA autója folytatta útját.

Tramnitz a második helyről kiállt a boxba nedves gumikért, mivel ekkor már erősen esett az eső. Ez többeket arra késztetett, hogy ugyanígy tegyenek, míg mások, köztük a vezető Voisin és a harmadik helyen álló Lindblad kint maradtak.

Voisin, akinek egy szakaszon öt másodperces előnye volt, 10 másodperces büntetést kapott, amiért elhagyta a pályát és előnyre tett szert Esterson előzésénél.

A 8. körben nedves gumikon versenyzők voltak jobb helyzetben. Browning és Fornaroli az első szektorban megelőzte Voisint.
A 9. körben azonban ismét a Safety Carra volt szükség, miután Joshua Dufek megpördült a Stowe kijáratánál, aminek következtében Alexander Dunne és Sebastián Montoya a korlátoknak ütközött, miközben az AIX Racing autóját próbálták kikerülni.

A verseny utolsó 15 percébe léptünk, és mivel a mezőny mostanra összezsúfolódott, a PREMA rádión közölte a 23. helyen haladó Minivel, hogy az eső hamarosan eláll.

Ahogy a verseny újraindult, Browning több mint egy másodpercre növelte előnyét Fornarolival szemben, míg León a Stowe-ban kívülről megkerülte Estersont, és átvette a harmadik helyet.

10 perccel a vége előtt a slick gumikon versenyző Voisin, Lindblad és Minì lassan elkezdett átjutni a mezőnyön.

Az élen a nedves gumikon versenyző León szárnyalt, amikor Fornaroli feljött a második helyre.

Hét perccel a vége előtt ismét a száraz gumikon haladók voltak előnyben. Voisin a negyedik, Lindblad a hatodik, Minì pedig már a nyolcadik helyen állt.

Az utolsó öt percben Voisin megelőzte Browningot a Hangar egyenesben, hogy visszavegye a korábban elvesztett vezetést. De mivel a büntetés a feje felett lebegett, Lindblad és Minì, akik közvetlenül mögötte a második helyért küzdöttek, gyakorlatilag az élre álltak.

Voisin elsőként haladt át a célvonalon, de a büntetése miatt visszaesett a harmadik helyre. Lindblad ezzel az első helyre lépett előre, és ezzel győzelmet aratott, ami az első olyan Formula3-as eset, amikor egy versenyző egy hétvége alatt mindkét futamot megnyerte. Minì pedig a második lett.