fbpx

F3: Az Alpine és a Williams juniorjai nyertek Ausztriában

Nikola Tsolov szerezte meg a spielbergi sprint győzelmet.

A pole pozícióból induló Stenshorne a lámpák kialvása után megpróbálta feltartani Mansellt, de az ausztrál az 1-es kanyarban mellé tudott kerülni, és átvette a vezetést. A Hitech pilótája megpróbálta visszaelőzni a 3. kanyarban, de lesodródott a pályáról, így Tsolov a 4. kanyarban átvette a második pozíciót.

Dino Beganovic az 1-es kanyarban megpördült, és a top 10-ből a 25. helyre esett vissza. Kacper Sztuka kiesett, és a pályán ragadt, így a Safety Carnak is pályára kellett lépnie.

A verseny az 5. körben folytatódott, és Mansell meg tudta tartani a vezetést.

A DRS segítségével Tsolov a 4-es kanyarban csapattársa, Mansell mellé tudott kerülni, majd kívülről megkerülte az ausztrált, és a 7. körben átvette a vezetést. Mansell a 15. körben a 3. kanyarban újra átvette a vezetést Tsolovtól, de a bolgár azonnal újra támadásba lendült, és a 4. kanyarban visszavette az első helyet.

A 16. körben Montoya megpróbálta megelőzni Alex Dunne-t az 1-es kanyarban, de az MP pilótája ellenállt a nyomásnak, és megtartotta pozícióját.

Elöl Mansell a 4-es kanyarban ismét átvette a vezetést.

A Lindblad Sami Meguetounifal való érintkezés miatt defektet kapott, és kiesett a pontokért folytatott harcból.

A  Tsolov a 4. kanyarban visszaelőzte Mansellt, ezt kihasználva pedig Stenshorne is így tett, így a norvég feljött a második helyre.

Egy heves csatát követően Montoya összeért Dunne-nal, és megpördült a 4-es kanyarban, ezért ismét szükség volt a Safety Carra.

A Safety Car egy körrel a verseny vége előtt távozott. Tsolov némi távolságot autózott ki Stenshorne elé, és a bolgár megszerezte idei második sprintverseny-győzelmét a Hitech pilótája előtt. Mansell pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel.


A vasárnapi főversenyt Luke Browning (nyitóképen) uralta, és megszerezte szezonbeli második Formula 3-as győzelmét.

Browning már az első kanyarban az élre állt, míg a PREMA Racinges csapattársai, Lindblad, Minì és Beganovic a másodiktól a negyedik helyig követték. Lindblad és Minì a 4-es kanyar kijáratánál csatázott, ami lehetővé tette Beganovic számára, hogy átvegye a harmadik pozíciót az olasztól.

Lindblad a 8. körben kiesett, miután a 3. kanyarban kicsit összeért Alex Dunne-nal, amikor az MP Motorsport versenyzője megelőzte Goethe-t. Dunne később 10 másodperces büntetést kapott az ütközésért.

Később Mari Boya és Nikita Bedrin ütközése miatt a 11. körben virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.

Ezt követően Goethe támadásba lendült Leónnal szemben a negyedik helyért. A Van Amersfoort Racing versenyzője egy apró összeérés miatt defektet kapott és a mezőny végére csúszott.

Christian Mansell a 19. körben a 4. kanyarban Lindblad külső oldalán történő előzéssel a hatodik helyre küzdötte fel magát. Az ausztrál öt körrel a vége előtt a negyedik helyre lépett előre, majd Goethe előzésével folytatta a lépdelést előre.

Minì a 24. körben kísérletet tett Beganovic megelőzésére a második helyért, de Mansell volt az, aki a következő kanyarban kívülről megkerülte az olaszt, és átvette a harmadik helyet. Minì azonban egy merész előzéssel a 6-os kanyarban újra megszerezze a 3. helyet.

Az utolsó előtti körben a mögötte zajló küzdelem lehetővé tette Browning számára, hogy leszakítsa magáról Beganovicot, akit csapattársa, Minì támadott, majd az Alpine Academy versenyzője a 6-os kanyarban meg is szerezte a második helyet. A svéd az utolsó körben a DRS-t használta, és a 3-as kanyarban újra megelőzte csapattársát. Minì azonban ismét bátran nekivágott az 5. kanyar külső oldalán és a 6. kanyarban visszavette a helyet.

Browning megszerezte idei második győzelmét, és ezzel átvette a vezetést a pontversenyben.