fbpx

F3: A hazai pályás Boya és a Red Bull támogatott Lindblad ünnepelhetett

Mari Boya hazai pályán aratott F3-as győzelmet Spanyolországban, míg a 100. F1-es versenyt Arvid Lindblad nyerte.

Mari Boya hazai pályán aratott F3-as győzelmet Spanyolországban. A Campos Racing versenyzője ezzel megszerezte pályafutása első Formula-3-as győzelmét.

A rajt után Santiago Ramos vezetett csapattársa, Sami Meguetounif előtt, míg Boya a harmadik volt Dunne előtt.

Ramos és Meguetounif a 3. kör elején már csatázott, de a Trident párosa összeütközött az 1-es kanyarban. A francia megpördült, míg előbbi defekt miatt a boxba kényszerült.

Ezzel Boya átvette a vezetést Dunne és Goethe előtt, de a Safety Car-t gyorsan bevetették, mivel Callum Voisin és Nikita Bedrin a pályán álltak meg, miután ugyanabban a kanyarban összeütköztek.

Az akció a 7. körben folytatódott.

A 10. kör kezdetén Dunne már közvetlenül Boya sarkában volt, Goethe pedig közvetlenül mögötte. Elszakadtak a mezőnytől, amikor Martinius Stenshorne megelőzte Laurens van Hoepent a P4-es pozícióban, León pedig később követte őt az ötödik helyre.

A 14. körében már egy DRS-vonat alakult ki az élen álló Boyától az utolsó pontszerző pozícióban lévő Sebastian Montoyáig. Utóbbi egyébként a 27-es rajthelyről a 12. helyre lépett előre. Ez után azonban Montoya a 4-es kanyar kijáratánál összeütközött Minivel. A PREMA versenyzője defektet kapott, aminek következtében elvesztette uralmát az autója felett, és Montoyának ütközött. Mindketten a kavicságyban kötöttek ki, és a Safety Car-t ismét ki pályára kellett küldeni.

Mivel azonban már csak kevés kör volt hátra, a Safety Car az utolsó kör végéig maradt, így Boya további küzdelem nélkül haladhatott át a célvonalon, és megszerezte első győzelmét a bajnokságban.

Az FIA Formula 3 történetének 100. versenyét, a vasárnapi főversenyt Arvid Lindblad nyerte.

Mansell a pole-ból indulva erős rajtot vett, és megelőzte Lindbladot és valamint Nikola Tsolovot.

Oliver Goethe volt azonban az ötödikről a nyolcadik helyre esett vissza, ezzel Luke Browning és Leonardo Fornaroli a negyedik, illetve az ötödik helyre lépett előre.

Mansell egyre nagyobb nyomás alá került Lindblad részéről, és a PREMA Racing versenyzőjének támadása végül az 5. körben kifizetődött, amikor az 1-es kanyarban kívülről megkerülte Mansellt, és megszerezte az első helyet. Közvetlenül mögöttük Browning már Tsolovot is megelőzte a harmadik helyért ugyanebben a kanyarban.

A verseny feléhez közeledve Mansell már több mint másfél másodperccel volt lemaradva Lindblad mögött.

A 17. körben Lindblad előnye már jóval több mint három másodperc volt az élen, miközben Mansell kikerült Browning DRS-tartományából. A Hitech pilótája most már Tsolov és Fornaroli nyomása alatt állt, miközben a dobogó utolsó helyéért küzdöttek.

A Trident versenyzője aztán a 22. körben el tudott menni, és az 1-es kanyarban kívülről megkerülte Tsolovot.

Fornaroli Browningot vette célba, a kettejük közötti különbség mindössze egy másodperc volt. Tsolov azonban kezdett küszködni a gumikkal, és a következő körben a 6. pozíciót is elvesztette Goethe-vel szemben.

Browning és Fornaroli az utolsó előtti körben fej-fej mellett haladt a 3. helyért, míg mögöttük Stenshorne és van Hoepen ugyanezt tette a 7. helyért. A McLaren junior és az ART újonca azonban összeütközött a 4-es kanyarban, és mindketten defektet kaptak.

Az utolsó körre Fornaroli a 2-es kanyarban megkerülte Browningot kívülről, és megszerezte a 3. helyet, miközben az eső is megérkezett. De ez nem zavarta Lindbladot, aki Mansell és Fornaroli előtt megszerezte a győzelmet.

Goethe az utolsó körben Browningot is megelőzte a 4. helyért, míg Tsolov a 6. lett Alexander Dunne és Mari Boya előtt.