A bajnokságot vezető Frederik Vesti végig vezetett a vizes silverstone-i, szombati sprintversenyen, és megszerezte harmadik győzelmét a 2023-as F2-es szezonban. 13 másodperccel előzte meg Théo Pourchaire-t, míg a harmadik helyen Jack Doohan ért célba.
A fordított rajtrács miatt pole pozícióból induló Vesti hamar elhúzott Isack Hadjar, Théo Pourchaire és Oliver Bearman előtt.
Hátrébb Brad Benavides megpördült, miután Clément Novalakkal összeértek, miközben megpróbálták kikerülni a lassuló Ayumu Iwasát. A Trident pilótája később öt másodperces időbüntetést kapott az ütközés okozásáért, a Safety Car viszont kör végén bevetésre került.
Miután a Safety Car a 3. kör végén távozott, Vesti ismét elkezdte növelni előnyét az élen. Csapattársa, Bearman egy kör alatt két autót is megelőzött, és már a második helyre hajtott. Erőfeszítései szonban a 6. körben meghiúsultak, miután megpördült, és Hadjar ismét el tudott menni mellette. Pourchaire is kihasználta a helyzetet, aki egy körrel később ugyanebben a kanyarban szerezte vissza a harmadik helyet.
Elöl Pourchaire kihasználta a jobb tapadást és a 12. körben átvette a második helyet Hadjartól, majd megpróbálta csökkenteni 8,1 másodperces lemaradását Vestihez képest.
Bearmant elkezdett közeledni Hadjarhoz, aki lemaradt Pourchaire-től. A 15. körben a Copse-nál Bearman a harmadik helyre lépett előre, majd egy körrel később már Doohan követte őt.
Doohan és Bearman a 17. körben folytatta a csatát. Bearman próbálta megtartani a helyét, miután Dooha
Végül Vesti 13,4 másodperces előnnyel győzött. Pourchaire-nek be kellett érnie a második hellyel, Doohan pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel.
A szombati sprintverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Diff. |
1 | Frederik Vesti | Prema Powerteam | |
2 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 13.432 |
3 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | 19.422 |
4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | 25.610 |
5 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | 30.517 |
6 | Oliver Bearman | Prema Powerteam | 30.863 |
7 | Victor Martins | ART Grand Prix | 31.345 |
8 | Arthur Leclerc | DAMS | 31.633 |
9 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | 32.452 |
10 | Zane Maloney | Rodin Carlin | 38.554 |
11 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | 39.880 |
12 | Dennis Hauger | MP Motorsport | 40.251 |
13 | Kush Maini | Campos Racing | 44.116 |
14 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | 44.706 |
15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | 45.269 |
16 | Roman Staněk | Trident | 48.241 |
17 | Clement Novalak | Trident | 51.066 |
18 | Richard Verschoor | Van Amersfoort Racing | 52.808 |
19 | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort Racing | 1:07.916 |
20 | Ralph Boschung | Campos Racing | 1:14.160 |
21 | Ayumu Iwasa | DAMS | 1 kör |
– | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz |
Victor Martins úgy nyerte meg a silverstone-i F2-es főversenyt, hogy a futam során öt másodperces időbüntetéssel is sújtották. a harmadik biztonsági autós újraindítást követően végül hét másodperces előnyre tett szert, és megszerezte első F2-es győzelmét.
Ayumu Iwasa a harmadik helyről rajtolva megelőzte a pole pozíciót elfoglaló Martins-t.
Eközben a második helyről induló Kush Maini beragadt a rajtnál, így Oliver Bearman feljött a harmadik helyre, Enzo Fittipaldi pedig Jack Doohan mellett ugrott fel a negyedik helyre.
Martins-nak már 4,5 másodperces előnye volt, mielőtt a 7. körben megérkezett az első Safety Car, miután Amaury Cordeel megpördült Stowe-ban. Az ART pilótája és az első hat lágy gumikon versenyző megragadta az alkalmat, hogy megejtsék a kötelező megállásokat. Hadjar átvette a vezetést, mögötte Arthur Leclerc haladt. Martins korábbo előnye pedig lehetővé tette számára, hogy a harmadik helyre érkezzen vissza.
A verseny a 11. körben folytatódott, ám a hátsóbb mezőnyben a bajnokság éllovasa, Frederik Vesti balesetbe keveredett. Dennis Hauger lökte meg hátulról, és az ütközés következtében Roman Stanek Tridentjébe csúszott, ami ismét a Safety Car bevetését eredményezte. A dánnak sikerült visszajutnia a boxba, de a felfüggesztés sérülése miatt kénytelen volt feladni a versenyt.
A 17. körben Martins öt másodperces időbüntetést kapott a pálya elhagyása és előnyszerzés miatt, éppen akkor, amikor a Safety Car harmadszor is megjelent a nap folyamán. Maini megpróbált utat találni Bearman mellett, de ütközött az előtte haladó Campos Racinges csapattársával, Boschunggal, és a páros megpördült.
A helyzetet kihasználva többen kereket cseréltek, így Martins ismét az élre állt Maloney és Pourchaire előtt.
A 19. körben folytatódott a verseny.
Martins rendre gyorsabb köröket futott, mint az őt üldöző Maloney, és előnyét az öt másodperces időbüntetés fölé növelte, így biztosítva a győzelmet.
Martins tehát nyert, Maloney és Pourchaire előtt.
A vasárnapi főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Diff. |
1 | Victor Martins | ART Grand Prix | |
2 | Zane Maloney | Rodin Carlin | 2.051 |
3 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 4.749 |
4 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | 6.637 |
5 | Ayumu Iwasa | DAMS | 12.611 |
6 | Oliver Bearman | Prema Powerteam | 18.225 |
7 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | 18.933 |
8 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | 18.963 |
9 | Arthur Leclerc | DAMS | 24.155 |
10 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | 24.543 |
11 | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort Racing | 27.958 |
12 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | 29.777 |
13 | Clement Novalak | Trident | 30.610 |
14 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | 30.973 |
15 | Dennis Hauger | MP Motorsport | 32.920 |
16 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | 34.573 |
17 | Richard Verschoor | Van Amersfoort Racing | 34.629 |
Kush Maini | Campos Racing | ||
Ralph Boschung | Campos Racing | ||
Frederik Vesti | Prema Powerteam | ||
Roman Staněk | Trident | ||
Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing |