Max Verstappen rajtbüntetést kap a Sao Pauló-i Nagydíjra. Ezt a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko erősítette meg.
Most ez lesz a hatodik belsőégésű motor (ICE), amit Verstappen használ a szezonban, ám büntetlenül csak négy engedélyezett.A büntetés csak a vasárnapi nagydíjra vonatkozik, a sprintfutamra nem lesz hatással.
A hírt a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko erősítette meg a Speedweek rovatában, és elárulta, hogy Verstappen két motort volt kénytelen használni Mexikóban.
„A tempó azért sem volt megfelelő, mert a motorprobléma miatt egy másik motort kellett bevetni, ami már elérte az élettartama végét, és tulajdonképpen már nem is terveztek versenyezni vele” – írta Marko.
„Ez volt az egyik oka annak, hogy az egyik leglassabb autó voltunk az egyenesekben. Amikor egy Forma-1-es motor elér egy bizonyos kilométerszámot, a teljesítményvesztés egyértelműen érezhető.”
„Jelenleg vizsgáljuk, hogy használhatjuk-e újra a szivárgással küzdő motort. De a kilométerek száma itt is azt jelenti, hogy a továbbiakban nem tervezzük a használatát.”
„Mindez azt jelenti, hogy nem tudjuk elkerülni a motorcserét Brazíliában, a megfelelő büntetéssel együtt.”
Az azonban nem világos még, hogy Verstappen pontosan hány helyet fog visszaesni a nagydíj rajtrácsán.
A sportszabályzat szerint, ha csak egyetlen ICE-t cserélnek, az öt plusz helyet jelent majd a rajtrácson a kvalifikáción elért eredményéhez képest. Ha azonban a Red Bull a teljes erőforráscserét választja, akkor a rajtrács végéről indul.