Franco Colapinto váratlan F1-es debütálása és ennek során eddig nyújtott kiváló teljesítménye arra késztette az argentin kormányt, hogy megvizsgálja egy jövőbeli nagydíj megrendezésének lehetőségét.
Colapintót, a Williams Academy versenyzőjét a Formula 2-ből ugrasztották át, hogy a menesztett Logan Sargeant helyére befejezze a szezont. F1-es debütálásakor, a 18. helyről a 12. helyre lépett előre és már pontokat is szerzett.
F1-es teljesítménye a szponzorok érdeklődését is felkeltette a Williams iránt, és a szomszédos Brazíliában megrendezésre kerülő Sao Pauló-i Nagydíjra szóló jegyeladások is megugrottak.
Argentína olyannyira érdeklődik Colapinto iránt, hogy az ország turisztikai, környezetvédelmi és sportminisztere, Daniel Scioli a La Agencia de Viajesnek elmondta, hogy „beszélt Javier Milei elnökkel és az elnökség főtitkárával, Karina Mileivel, hogy összehangoljanak minden erőfeszítést annak érdekében, hogy Argentína ismét Forma-1-es futamnak adhasson otthont”.
Argentína utoljára 1998-ban rendezett F1-es versenyhétvégét a Buenos Aires-i Autódromo Oscar y Juan Gálvez pályán.
Ez a pálya jelenleg messze van az FIA Grade 1-es státuszától, amelyet minden versenypályának el kell érnie, ha F1-es versenyt akar rendezni. Ezen kívül jelentős beruházásokra is szükség lenne ahhoz, hogy az Argentin Nagydíj valósággá váljon.
Scioli novemberben Sao Paulóba utazik, hogy találkozzon az F1 képviselőivel, és kezdeményezze az argentin verseny megrendezését.
További bökkenő azonban az, hogy Colapintónak jelenleg nincs F1-es ülése 2025-re, idei beugrása is váratlan volt. A Williams már leszerződtette Alexander Albont és Carlos Sainzot 2025-re és azutánra, ami azt jelenti, hogy Colapinto csak idén vezetheti a csapat autóját.
A Williams azonban nyitott arra, hogy kölcsönadja Colapintót a Sauber/Audinak. Ez az egyetlen csapat ugyanis, amelynél még van egyetlen üres hely 2025-re.
Colapinto az első argentin F1-es pilóta, aki nagydíjon indul, mióta Gaston Mazzacane Prosttal versenyzett a 2001-es San Marinó-i Nagydíjon.
Bakui pontszerzése volt az első, amelyet argentin versenyző szerzett az F1-ben azóta, hogy Carlos Reutemann második lett a Williams színeiben az 1982-es Dél-Afrikai Nagydíjon. Reutemann egyike annak a három argentin versenyzőnek, akik F1-es versenyt tudtak nyerni. 12 győzelem fűződik a nevéhez.
Azonban kétségtelenül Juan Manuel Fangio volt a legnagyobb argentin versenyző az F1-ben, aki egyben a sportág egyik legjelentősebb versenyzője is volt. Fangio 1950 és 1958 között 51 versenyen indult, 24 futamit és öt világbajnoki címet nyert négy különböző gyártó színeiben.