A Porsche azon célja, hogy visszatérjen a Forma-1-be, „lezárt fejezet” – állítja Thomas Laudenbach, a márka motorsportfőnöke.
Laudenbach kijelentése, miszerint a Porsche nem tervezi a visszatérést több mint 30 évvel azután, hogy 1991-ben utoljára a Footwork motorszállítójaként vállaltak szerepet, a gyártó első F1-es szerepléssel kapcsolatos nyilatkozatát jelenti a 2026-os szabályok júniusi teljes körű bemutatása óta. Ezek a mondatok közel két évvel azután érkeztek, hogy a Red Bull Racinggel való leendő partnerség meghiúsult. Ennek keretében a vállalat 50%-os tulajdonosa lett volna az istállónak és annak új hajtáslánc-részlegének. Akkor, 2022 szeptemberében a Porsche még „vonzó környezetként” beszélt a Forma-1-ről abban a közleményben, amelyben bejelentette, hogy nem foglalkoznak tovább a Red Bull opcióval. Most Laudenbach már kijelentette, hogy ez „nem is téma számunkra”. Rámutatott a Porsche széleskörű motorsport-portfóliójára, és úgy jellemezte, hogy az „szinte tökéletesen illik a márkához”:
„Ez lekerült az asztalról: jelenleg a Forma-1 nem a feladatunk, és nem is fordítunk rá energiát. Csak arra koncentrálunk, amit most teszünk. Ha megnézzük, sokféle tevékenységünk van: rendesen elfoglaltak vagyunk, és rendkívül elégedettek azzal, amit csinálunk. A pályanapoktól kezdve a GT4-en és az egykiállásos szériákon át egészen a professzionális GT-versenyzésig a GT3-ban részt veszünk az ügyfélversenyzésben. Ezen felül a két legfontosabb hosszútávú versenysorozatban, (a World Endurance Championship és az IMSA SportsCar Championship a 963 LMDh-val) is versenyzünk partnerünkkel, a Penske-vel. A harmadik dolog, mivel a márkánk villamosítása nagyon fontos. Ez a Formula E-ben való részvételünk, amely az egyetlen magas szintű, teljesen elektromos sorozat. Úgy gondolom, hogy elég jól állunk.”
Laudenbach azt is kijelentette, hogy a Porsche nem érdekelt abban, hogy motorbeszállítóként csatlakozzon az IndyCar sorozathoz. A Volkswagen 2022 áprilisában jelentette be, hogy mind a Porsche, mind az Audi az F1-es belépésre törekszik, és hogy a tervek a „végső értékelési fázisban” vannak. A Porsche számára ez a Red Bull-lal való kapcsolatfelvételt jelentette, amely végül meghiúsult. Mint azt kifejtette, az egyenrangúságon alapuló partnerséget nem lehetett megvalósítani. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner később azt mondta, hogy „stratégiai nem egyezés” történt, és hogy az alakulata nem akarta csorbítani „értékeit és erényeit”. A Milton Keynes-i székhelyű istálló ezt követően megállapodott a Forddal. Ők 2026-ra a Red Bull Powertrains által gyártott új, 2026-os motor névadói lesznek. Az Audi „22 augusztusában jelentette be, hogy ’26-ban először motorszállítóként kíván belépni a királykategóriába. Tavaly év elején azonban már kisebbségi részesedést szerzett a Sauberben, mielőtt idén tavasszal 100%-os felvásárlást hajtott végre.
A Porsche egyetlen világbajnoki futamot nyert az F1-ben az 1961-ben indult 1,5 literes formula első két évében. Akkor Dan Gurney egy Porsche 804-essel diadalmaskodott az 1962-es Rouenben tartott Francia Nagydíjon. A németek a McLaren megbízásából építették meg azt a 1,5 literes turbómotort, amely TAG (Techniques d’Avant Garde) feliratokkal futott, végül 1984-ben, ’85-ben és ’86-ban világbajnoki címet szerzett.