Jacques Villeneuve úgy véli, hogy Mick Schumacher szerződtetése kockázatot jelentene az istállóknak, mivel csak reménykednének abban, hogy a Haasnál eltöltött időszaka óta javult.
A kanadai kiemelte, hogy Schumacher és menedzsmentje minden igyekezete ellenére is úgy tűnik, senki sem pattan, hogy megszerezze őt a csapatának. Miután a Haas 2022 végén elengedte, a német pilóta a Mercedesnél és az Alpine-nál is hasonló szerepeket töltött be. Az előbbinél azonnal tartalék- és fejlesztési pilóta szerepkörbe került, majd Schumacher a 2024-es szezonra az utóbbi hosszútávú programjának is részese lett, amelynek keretében részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen.
Annak ellenére, hogy a 25 éves versenyző két évet töltött az F1-es pályafutása partvonalán, továbbra is az a célja, hogy visszatérjen egy teljes munkaidős versenyzői ülésre a bajnokságba. Versenyben van az Alpine második helyéért Pierre Gasly mellett. Úgy vélik azonban, hogy Jack Doohan az első számú esélyes erre a versenyülésre. Villeneuve számára a probléma gyökere Schumacher eddig az F1-ben töltött ideje. Az 1997-es világbajnok szerint a bizonyítékok mindenki számára láthatóak. Az 53 éves pilóta az Instantcasino.com-nak beszélt erről:
„Nem tűnik úgy, hogy bármelyik csapat szeretné, ha Mick Schumacher vezetne náluk. Mick és a menedzsmentje nyomul, de úgy néz ki, senki sem ugrik, hogy őt az istállójához szerződtesse. A probléma az, hogy az F1-ben eltöltött évei nem zárultak pozitívan. Lehet, hogy jobban teljesít és ígéretesnek tűnik most, de a bizonyítékokat mindenki láthatja. Az alakulatoknak ez aggasztó, akarják-e vállalni a kockázatot, hogy reménykedjenek abban, hogy Mick jobb lesz, mint volt? Úgy néz ki, hogy nem.”
Schumacher nehéz két évet töltött a Haasnál, mielőtt a 2022-es F1-es idény után honfitársa, Nico Hülkenberg váltotta volna. Az amerikai alakulat olyan autót gyártott, amellyel nem tudott pontot szerezni újoncként, de csapattársát, Nikita Mazepint simán legyőzte. A következő szezonban Schumacher már a Haas veteránjával, Kevin Magnussennel találta magát szemben. Amellett, hogy a dán felülmúlta, egy sor nagy feltűnést keltő és költséges balesete volt, ami az előző évben is sújtotta. Magnussen kilenc futamon, köztük mindhárom sprintversenyen pontot szerzett, Schumacher kettőjével szemben. Így 25 ponttal 12 ellenében felülmúlta a németet. Annak ellenére, hogy továbbra is népszerű az F1-rajongók körében, és a paddockban páran, például a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff és az FIA korábbi elnöke, Jean Todt szerint Schumacher megérdemelne egy második esélyt a királykategóriában. Villeneuve szerint a fő vonzerő az apja kitüntetett karrierje után, a neve:
„Ha egy csapat mégis alkalmazza Micket F1-es pilótaként, akkor azért, mert a Schumacher-imázst akarják, és abban bíznak, hogy jobb lesz, mint a Haasnál volt.”
Schumacher esze állandóan az F1-en jár, pedig érvényes szerződése van a WEC-ben