Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke a kritikaáradat közepette elismerte, egyértelműbben kell kommunikálniuk a versenyzőikkel a jövőben.
Az első két helyről a brit csapat versenyzői kezdték meg a 39. Magyar Nagydíjat, ám az első kanyar után már Oscar Piastri masírozott az élen. Miután Max Verstappen visszaadta a Red Bull kérésére Lando Norrisnak a rajtnál megszerzett második pozíciót, ismét két papaya színű autó haladt az élen. A McLaren kontrolállta a versenyt, így valódi csata csupán a harmadik helyért folyt.
Lewis Hamilton a verseny utolsó harmadában elé akart vágni riválisainak, így előbb érkezett kerékcserére ellenfeleinél. Őt Charles Leclerc is követte, míg Max Verstappen kint maradt a pályán. Ám a versenyt vezető brit istálló megijedt, így berántották Lando Norrist is. Emiatt a 24 éves pilóta megelőzte a versenyt vezető csapattársát, miután Piastri is túlesett a boxkiálláson.
Rosberg is tanácsot adott a McLarennek:
Norris az előnyét 6 másodpercre növelte az ausztrállal szemben, míg Will Joseph szinte minden pszichológiai trükköt bevetett, hogy rávegye versenyzőjét a helycserére. A 24 éves pilóta végül engedelmeskedett, így Piastri élete első Forma-1-es győzelmét ünnepelte a Hungaroringen.
A futam után rengeteg kritika érte a McLarent, mivel a stratégiai baklövésükkel a versenyzőiket hozták kellemetlen helyzetbe. Nico Rosberg felhívta Stella figyelmét arra, hogy nem megfelelően kommunikáltak a csapatrádióban:
,,Határozottan javaslom nektek, hogy a versenyzőitek közötti csata kontrollálásának érdekében legyetek rendkívül határozottak és világosak. Ott voltak azok a szavak, hogy ‘amikor neked kényelmes Lando’. Ez egy versenyzőnek nagyon szélesre tárja azt a bizonyos ajtót. Ez egy szürke zóna. Így azt tudom tanácsolni, hogy a boxfalnak nagyon határozottan kell fellépnie és nagyon világos utasítást kell adnia a versenyzőnek, máskülönben egy csomó félreértés és nehézség lesz a vége. Hidd el, tapasztalatból beszélek” – magyarázta 2016 világbajnoka.
A papaya színű alakulat olasz csapatvezetője így reagált:
,,Megfogadjuk a javaslataidat, és jól fogjuk hasznosítani Nico. Azt hiszem, Will (Joseph, Norris versenymérnöke) kicsit többet tett egy üzenetnél vagy megjegyzésnél. Van egy fajta hozzáállásunk a versenyzéshez, amit a pilótáink és a csapat is képvisel. Együtt harcolunk ezen a pályán. Egyikünk – sem a csapat, sem Lando, sem Oscar – sem mehet egyedül. Ezt az üzenetet beszéltük meg vasárnap reggel. A versenyzőket pedig emlékeztetni kellett erre. Ezért tartjuk ezeket a találkozókat vasárnap. Nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogy a pilótáink támogatják a McLarent ezen az úton, ez hihetetlen. Számomra ez a nap híre. Beszélhetünk még Landóról (Norris) és Oscarról (Piastri), de a kvalifikáción és az első két helyet szereztük meg, és a versenyen is ezeken a helyeken végeztünk. Hihetetlen! Ugyanakkor, nem ismerek olyan versenyzőt, aki az élen simán azt mondaná: ‘persze, miért ne cseréljük vissza a pozíciókat!’ Ez nem lehetséges, a versenyzők természete nem ilyen. Nagyon aggódnék, ha Lando könnyedén ezt mondaná. Ezért kellett felelevenítenünk az elveinket. Egy pilótának, ha versenyképes akar lenni a bajnokságban – különösen Landónak, aki jobb helyzetben van – szüksége van a csapattársa és a csapat segítségére. Így tudunk előre lépni.”