Miután az F1 sztártervezője, Adrian Newey bejelentette, hogy a szezon végeztével távozik a csapattól, a Red Bull állítólag figyelmen kívül hagyta kívánságait az RB20 fejlesztése során. Ezzel egyidőben pedig a Red Bull elvesztette dominanciáját.
A Magyar Nagydíj előtt Max Verstappen még mindig fölényesen vezeti az egyéni bajnoki tabellát, de miután a szezon elején dominált, mostanra már 5 győzelmet „engedett át” más csapatok versenyzőinek. Ez a tavalyi Red Bull dominanciához képest jelentős változás.
A Red Bull számára még aggasztóbb csapattárs helyzete. Sergio Pérez a legutóbbi silverstone-i versenyen elért 17. helyével a hatodik helyre esett vissza a tabellán, a futamgyőztes Lewis Hamilton pedig nyolc pontra megközelítette a mexikóit.
Ezen felül mindkét McLaren-pilóta folyamatosan jó eredményeket produkál, így akár annak a veszélye is fennállhat, hogy a konstruktőri bajnoki cím az év második felében a wokingi bázisú alakulat javára alakul majd.
Az energiaitalos csapat küzdelmei összefüggésben lehetnek azzal, hogy a csapat már nem hajlandó elfogadni a hamarosan távozó Newey tervezési javaslatait. A Formul1a.uno beszámolója szerint a legendás aerodinamikus „határozottan ellenezte az RB20 számos elemét”, és ez állítólag igaz az autó hűtőrendszerére is.
Állítólag a brit hevesen ellenezte az RB20-on bevezetett és később a Ferrari által adaptált „cápaszellőzőket”. Állítólag tiltakozott a Red Bull által a Japán Nagydíjon áprilisban bevezetett glória-beömlőnyílások ellen is. Pierre Wache technikai csapata azonban az ő preferenciái ellenére is folytatta a változtatásokat.
Most, hogy Newey-nak már nincs kreatív beleszólása az RB20-asba, a Red Bull reméli, hogy a legújabb frissítőcsomagjuk segít a csapatnak előrelépni a Hungaroringen.
Newey egy F1-es csapattulajdonossal vacsorázott, eldőlhetett hol alkalmazzák 2025-től kezdve?