Carlos Sainz arra számított volna, hogy az élmezőnyhöz tartozik, majd a Ferrari télen arról tájékoztatta, hogy Lewis Hamiltont szerződtette a helyére. A pilótapiaci értéke minden idők legmagasabb szintjéhez közelített.
Sainz volt az egyetlen Red Bullon kívüli pilóta, aki 2023-ban futamot nyert, amikor Szingapúrban diadalmaskodott. Majd márciusban Ausztráliában megszerezte pályafutása harmadik elsőségét, mindössze két héttel vakbélműtétje után. Ekkor már elkerülhetetlennek tűnt, hogy újra egy versenyképes csapathoz csatlakozzon. Olyan szinten versenyzett, amit egyszerűen nem lehetett figyelmen kívül hagyni. A kép azonban kezdett idővel megváltozni. A Mercedes a jövőre és junior programjának a versenyzőjére, Kimi Antonellire fordította figyelmét, a Red Bull újra szerződtette Sergio Perezt, és az Aston Martin is lekötötte a versenyzőit. Így Sainz a bajnokság alsó három istállója felé nézett. A Williams egészen odáig jutott, hogy a Spanyol Nagydíjon már a bejelentésére készült, de az utolsó pillanatig habozott a spanyol. Sainz ezután úgy tűnt, hogy az Alpine-hoz igazolhat, de ez a hír mostanra elült. A Sauber/Audi közben nem tudott áttörést elérni az egyeztetéseken.
A 29 éves versenyző úgy döntött, hogy kivár, ami kockázatos stratégia, tekintve, hogy versenyülés nélkül maradhat. De ez talán kifizetődhet, mivel a középmezőny alakulatai még mindig várnak rá, a Mercedes pedig az Antonellivel kapcsolatos kétségek közepette újfent fontolóra vette a szerződtetése lehetőségét. A Motorsport Magazin munkatársa, Christian Menath szerint mostanra változott a helyzet. Sainz korábban visszautasította a Mercedes egyéves ajánlatát, de most talán már hajlandó elfogadni azt. Ennek oka, hogy az Ezüstnyilak lényegesen versenyképesebbek lettek, mint az év elején voltak. A múlt havi Kanadai Nagydíjig egyáltalán nem végeztek dobogón, de az utolsó két futamot megnyerték. Hirtelen Sainz rájöhetett, hogy 2025-ben Brackleyben esélyes lehet akár a bajnoki címre is. És bár még így is elveszítheti a 2026-os versenyülését Antonellivel szemben, ez már megéri a kockázatot. Menath így sakkozta ezt ki:
„Hirtelen újra van érdeklődés, és mindkét oldalon. Mi ta változás? A Mercedes hirtelen újra versenyképes lett. Nem tudnak Carlos Sainznak hosszú távú szerződést felkínálni, talán csak egy egyéves szerződést. Nyitva kell tartani a lehetőségeket Antonellinek, legalábbis 2026-ig. Ez nem volt igazán vállalható Carlos Sainznak, különösen azért, mert a Mercedes egy olyan autóval kezdte az idényt, amely egyáltalán nem volt képes nyerni. Miért akarna egy szezont a Mercedesszel, ha semmi nagyot nem tud elérni? Ez már megváltozott az elmúlt pár futam alatt. A Mercedes olykor a leggyorsabb autó volt, és hirtelen egy átmeneti szezon Carlos Sainz számára a Mercedesnél újra valóban érdekessé válhat. A Mercedesnek szüksége lehet egy top pilótára, aki a világbajnoki címért küzdhet. Ezért van ott újra Carlos a kalapban, és nagy a tét ezen a sorsoláson.”
Sainz 2024-es idénye három fázison ment át. A Ferrari visszautasításán felbuzdulva szenzációs rajtot vett, és a melbourne-i győzelem mellett dobogós helyezéseket is szerzett. A Kínai Nagydíjtól kezdve azonban Charles Leclerc visszaszerezte a házi elsőségét. Hat egymást követő versenyen előzte meg Sainzot. Az utóbbi időben azonban a Ferrari egy sikertelen fejlesztési csomag után megtorpant. Sainz jobban megbirkózott az SF-24 újonnan kialakult korlátaival, Ausztriában és Nagy-Britanniában legyőzte szenvedő csapattársát. Damon Hill szerint Sainz „átvette az irányítást” a stratégia felett, míg Leclerc nem mutatja ugyanazt a magabiztosságot mint eddig. A spanyol mindössze négy ponttal van lemaradva a bajnokságban annak ellenére, hogy egy versennyel kevesebben indult.
Verstappen családja intézte Pérez szerződését, hogy megússzák Sainzot?