fbpx

Verstappen eseménydús versenyt nyert meg, a Ferrari napja katasztrófa

A Kanadai Nagydíjon George Russellé volt az első rajthely, míg mellőle Max Verstappen várta a rajtot. Mögöttük Lando Norris és Oscar Piastri következett.

A két Sauber, Bottas és Zhou a boxutcából vágtak neki a versenynek.

A esős idő következtében a mezőny nagy része intermediate gumikon várta a rajtolt, míg a két Haas esőgumit választott
A rajt után Russell megtartotta a vezetést, az élmenők közt nem történt pozíció csere. Baleset nélkül elrajtolt a mezőny, ám sokan csúszkáltak a pályán. Kivéve a Haasok, akik jól választottak az esőgumikkal, sorra előzték a többieket. Magnussen a harmadik körben már az 5. volt, majd előzte Piastrit is a 4. helyért.

Pérez pár kör múlva megforgatta Gaslyt, de mindketten folytatni tudták a versenyt a 16. és 17. helyen.

Időközben Magnussen a boxban járt, ő is intermediate gumikra valtott és a 14. helyen folytatta a versenyt.

Leclerc motorproblémát jelentett a 9. helyen, miközben.

A pálya folyamatosan száradt, ám hamarosan újabb esőt vártak a csapatok.

Mindeközben a 15. körben Verstappen már hat tizedre megközelítette Russellt. Utána azonban hibázott a holland, így ismét messzebb került a brittől.

A 19. körre már száradt annyit a pálya, hogy a versenybíróság engedélyezte a DRS használatát.

Norris hamarosan Verstappen nyakába érkezett és a 20. körben át is vette tőle a második helyet. A 21. körben aztán Norris Russellt is megelőzte, így átvette a vezetést. Előbbi pedig ritmust vesztett annyira, hogy Verstappen is megelőzte, így a Mercedes versenyzője hirtelen a harmadik helyre esett vissza.

A 25. körben Sargeant összetörte a Williamset és a forgalommal szemben állt meg, így biztonsági autós fázis következett. Ezt többen kihasználták kerékcserére, Norris azonban csak egy körrel később. Ezzel Verstappen átvette a vezetést, őt Russell, Norris és Piastri követte.

Időközben Ricciardo letöltött egy 5 másodperces büntetést is, amit hibás rajt miatt kapott.

A 30. körben folytatódott az éles verseny, mikorra Leclerc – egyedüliként – kemény keverékű slick gumikra váltott, ám az utolsó helyre esett vissza.

Azonban mire ezt leírjuk, már meg is érkezett a következő kis eső, ám nem volt jelentős és nem is tartott tovább pár percnél.

Albon Ricciardo előzésekor került veszélyes szendvicsbe az ausztrál és Esteban Ocon között, ám Albon kiváló reakcióval kerülte el a balesetet. A 9. helyen folytatta a versenyt.

Miután kisütött a nap, a 45. kör környékén már mindenki slick gumikra váltott, Norris az élre került, ám ő még mindig intermediate gumikon haladt.

Időközben Leclerc ki is állt a versenyből.

Norris csak a 47. kör végén érkezett kerékcsere. A pálya jelentős része száraz volt, azonban ha valaki hibázik, könnyen csúsztatott vizes felületre. Emiatt kellett Norrisnak slicken nagyon óvatosnak lennie, meg is csúszott a pályára való visszatéréskor, Verstappen azonban így elé tudott kerülni. Norrisnak hátrafelé is figyelnie kellett, mert a nyakában lihegett Russell. Hamarosan a DRS segítségével még is előzte Norrist, miután az egy kicsit hibázott.

Az 51. körben aztán Russell hibázott, Norris pedig visszaszerezte a második helyet. Totó Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szólt is Russellnek, hogy fókuszáljon

Pérez versenye korábban sem volt fényes, ám végül az autóját is összetörte. Megcsúszott, elindult az autó hátulja és a falba csúszott. Az autó hátulja sérült és bár vissza tudott térni a boxba, ott feladni kényszerült a versenyt.

Majd Albon és Sainz is kiestek. A spanyol forgott meg és Albonnal csúszott, így ismét érkezett a safety car. Sainz még visszament a boxba, majd ott ért véget a versenye.

A 70 körös futam 59. körében kapcsolhattak ismét versenytempóra.

Russell igyekezett megelőzni Piastrit, ám balul sült el az előzési kísérlete, enyhén összeérzek, melynek következtében Russell nemhogy nem előzött, hanem őt előzte meg a csapattársa, Lewis Hamilton. Utóbbi ezt követően kivitelezte azt, ami Russellnek nem sikerült és átvette a harmadik helyet Piastritól. Később azonban Russell is megelőzte az ausztrált.

Közben Tsunoda koccolta a falat az RB-vel, sok törmeléket hagyva maga után.

A 68. körben Russell átvette harmadik helyet Hamiltontól.

A versenyt végül Max Verstappen nyerte meg, Lando Norris és George Russell előtt.

Végeredmény:
# Versenyző Csapat Lemaradás
1 Max Verstappen RED BULL RACING
2 Lando Norris MCLAREN +3.879
3 George Russell MERCEDES +4.317
4 Lewis Hamilton MERCEDES +4.915
5 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES +10.199
6 Fernando Alonso ASTON MARTIN +17.510
7 Lance Stroll ASTON MARTIN +23.625
8 Daniel Ricciardo RB +28.672
9 Pierre Gasly ALPINE +30.021
10 Esteban Ocon ALPINE +30.313
11 Nico Hulkenberg HAAS +30.824
12 Kevin Magnussen HAAS +31.253
13 Valtteri Bottas SAUBER +40.487
14 Yuki Tsunoda RB +52.694
15 Zhou Guanyu SAUBER 1 kör
Carlos Sainz FERRARI kiesett
Alexander Albon WILLIAMS kiesett
Sergio Perez RED BULL RACING kiesett
Charles Leclerc FERRARI kiesett
Logan Sargeant WILLIAMS kiesett

 

A Forma-1 történetének legelképesztőbb holtversenyei