fbpx

Leclerc magabiztos, de egy dologról nem hajlandó beszélni

Charles Leclerc a hétvégi Kanadai Nagydíjon újabb értékes győzelemmel igyekszik majd tovább építeni a Ferrari hibátlan, és érzelmekkel teli Monacói Nagydíjon aratott diadalát.

A 26 éves monacói pilóta azonban, aki Monte-Carlóban a pole pozíció megszerzésével, majd egy viszonylag eseménytelen futam irányításával dominált, igyekszik visszafogni az elvárásokat. Kerüli, hogy az idei rekordnak számító 24 futamos szezon mindössze nyolc fordulója után máris bajnokaspiránsként tekintsenek rá. Óvatosan ennyit nyilatkozott:

„Nem szabad elragadtatni magunkat. Nyilvánvaló, hogy Monaco egy nagyon igen pálya, és úgy gondolom, hogy ott nagyon jó autónk volt. Ez nem jelenti azt, hogy ez így is marad az év végéig. Visszatekintve azt hiszem, hogy jó munkát végeztünk, és a maximumot kihoztuk a futamból. Egyelőre a 31 pont hátrány rendben van, és nem gondolok a bajnokságra. Túl korán van még ehhez az idényben. Van még min javítanunk, és apránként eljuthatunk oda.”

Leclerc monacói győzelme a Ferrari idei második diadala volt Carlos Sainz ausztráliai sikere után. Ez elragadtatta a rajongóikat. Ők nagyon szeretnék, ha az olasz alakulat ismét tartós sikereket érne el, és véget vetne Max Verstappen és a Red Bull egyeduralmának. A háromszoros világbajnok Monacóban újra szenvedett, különösen a rázóköveken. Hasonló kihívásokkal nézhet szembe a gyors és változatos Circuit Gilles Villeneve-en. Ez egy utcai pálya jellegzetességeit keveri a nagy sebességű nyílt pályás szakaszokkal. Verstappen ennyit mondott erről:

„A csapattal a szimulátorban készültem a versenyre. Egyedi, régimódi szegélykövekkel rendelkezik, és rengeteg lehetőség van az előzésre. Nagyon fontos, hogy jó beállításaink legyenek, és megtaláljuk az egyensúlyt az egyenesbeli sebesség és a fékezés alatti stabilitás között.”

Hozzátette, hogy örömmel fogadta a hírt, mely szerint a Red Bull 2026-ig meghosszabbította Sergio Perez szerződését:

„Tavaly rekordszezont futottunk, és a csapatunk erős. Ez egy sikeres együttműködés.”

Miközben a Ferrari arra törekszik, hogy megint legyőzze a Red Bullt, ahogyan a McLaren is tette, amikor Lando Norris győzött Miamiban, a Mercedes további fejlesztésekkel folytatja a harcot, hogy az ígéreteket eredményekre váltsa. George Russell és Lewis Hamilton is megkapja majd az új első szárnyat, amelyet Monacóban csak Russell kapott. Az Aston Martinnak, amelynek tulajdonosa Lawrence Stroll, és a fia, Lance a kétszeres világbajnok Fernando Alonso mellett versenyez, a Szent Lőrinc folyó közepén, a Notre Dame mesterséges szigeten megrendezett verseny a „hazai” esemény.

Reménykednek abban, hogy javul a formájuk. Nem akarnak ütközni a „Bajnokok Falával” az utolsó kanyarban, ahol már sok pilóta balesetet szenvedett. Az előrejelzések szerint változékony és valószínűleg esős időjárás várható, amiért kiszámíthatatlan és szoros versenyre számíthatunk. Váratlan eredményt hozhat az is, hogy az esélytelen Esteban Ocont, aki a csapattársával, Pierre Gasly-val Monacóban történt ütközése után az év végén elhagyja az Alpine-t, a nyitóedzésen a tartalékos Jack Doohan, a korábbi motoros világbajnok Mick Doohan fia váltja.

A történelem azt mutatja, hogy a trükkös pálya a bajnok pilóták kedvence: a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton és Michael Schumacher megosztva tartja a pálya rekordját (egyenként hét győzelem és hat pole pozíció), de mivel a Mercedes a 2022-es Brazil Nagydíj óta nyeretlen, Verstappen maradhat az, akit le kell győzni.

Tavaly a pole-ból szerezte meg második montreali győzelmét. A bajba jutott Red Bull csapatához hasonlóan neki is vissza kell nyernie a formáját és a következetességét, ha Leclerc és Norris előtt akar maradni a pilóták idei bajnoki címéért folyó szorosnak ígérkező küzdelemben.

5 Forma-1-es versenyző, aki drámai módon nem tudott (még) hazai versenyt nyerni

Forrás :