fbpx

A Red Bull három autón is dolgozik épp egyszerre

A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache elmagyarázta, miért dolgozik a csapat jelenleg három autón. Most hirtelen a bajnoki elsőségért zajlik a harc, az F1-ben pedig 2026-ban nagyszabású szabálymódosításra készülnek.

Miután a Milton Keynes-i alakulat két éve uralja az F1-et, a francia mérnök utalt rá, hogy a csapat technikai oldala továbbra is „masszívan a feladatára koncentrál”, miközben a Ferrari és a McLaren egyre közeledik. Ennek eredményeképp a Red Bullra egyre nagyobb külső nyomás nehezedik, hogy érdemi frissítéseket tegyenek az RB20-asra, hogy ellensúlyozzák a legközelebbi versenytársak lépéseit. Az elmúlt három futam során mindhárom csapat szerzett egy-egy nagydíjgyőzelmet, a Red Bull imolai elsősége vitathatatlanul a legnehezebben kivívott.

A Ferrari és a McLaren formájának és teljesítményének fellendülése egybeesik azzal, hogy Adrian Newey bejelentette, hogy 2025 elején távozik a Red Bulltól. 2006-os csatlakozása óta 13 bajnoki címhez segítette az istállót. Wache az F1TV-nek az Emilia Romagna Nagydíjon, amikor arról kérdezték, hogyan fogadták Newey közelgő távozásának hírét a csapaton belül, és mennyire bízik a Red Bull technikai részlegében, így felelt:

„Azt hiszem, a technikai részleg masszívan az autóra és a teljesítményre koncentrál. Az idei és a jövő évi fejlesztésekkel együtt három autónk van, amin dolgoznunk kell, a 2026-ossal egyetemben, ez egy nagy változás. Emberileg a kollégák kedvelik Newey-t, de ő távozik… Mi a saját oldalunkra koncentrálunk, hogy tisztességesen helyt álljunk.”

Miközben a Red Bull továbbra is a 2024-es és 2025-ös autóin dolgozik, a figyelem lassan a 2026-os szabályváltozásokra terelődik. Az F1 ugyanis teljes spektrumában átírja a motor- és aerodinamikai szabályokat.

Az előbbit már bejelentették, a megnövelt elektromos teljesítményt és a 100 százalékban fenntartható üzemanyagokat először használják a Forma-1-ben. A Red Bull ráadásul házon belülre viszi a motorgyártást – erre korábban náluk még nem volt példa.

Ugyan a szabályok utóbbi részét még nem erősítették meg, az F1 az „aktív aero” elemeit szeretné bevezetni az új autókba. Ez komoly kihívást jelent majd a csapatoknak. Wache, amikor a 2026-os átfogó szabályváltozás legnagyobb kihívást jelentő aspektusairól kérdezték, ennyit tett még hozzá:

„Szerintem jobb, ha előre tekintünk, mert minél többet gondolkodunk rajta, annál inkább előbb láthatunk néhány problémát. Az aero-oldalon csak a jövő év elején tudunk majd lépni, utána készülünk. A motor is nagy kihívás nekünk, de ígéretesnek tűnik. Az biztos, hogy dolgozunk rajta, és a fő kihívás az, hogy hogyan tudjuk egyensúlyba hozni a motorokat mindezen jelenlegi és jövőbeli projektek között.”

Vasseur szerint oda a Red Bull kényelme, azért feltűnőek a hibák

Forrás :