fbpx

Frentzen szerint csak egy személy van, aki a Red Bull alapítójához fogható

A Red Bull Racing 2005 óta van jelen a Forma-1-es mezőnyben – a Jaguar csapat felvásárlása és átnevezésével. Azonban a Red Bull F1-es jelenléte sokkal régebbre nyúlik vissza.

Az 1995-ös Sauberen már megjelent az energiaital márka, sőt a csapat névadó szponzora volt. A csapat egyik autóját egész szezonban Heinz Harald Frentzen vezette, míg Karl Wendlinger szezonját a monacói szabadedzésen történt balesete szakította meg, amely után több hétig kómában feküdt. A köztes időben Jean Christophe Bouillon helyettesítette őt.

Frentzen az X-en Dietrich Mateschitz (a Red Bull néhai alapítója és tulajdonosa) eltökéltségéről beszélt.

„Miután a Mercedes 1995-ben elhagyta a Sauber-t, szerencsére a Ford Michael [Schumacher] előző évi motorjaival és egy akkor még ismeretlen Red Bull nevű cég által nagy segítséget kaptunk. Dietrich Mateschitz minden pénzét a cégbe és a szponzorációba fektette, és úgy gondolta, hogy a Forma-1 az egyetlen út a hírnév felé. Lenyűgözött, hogy egy ilyen ember, mint ő, minden reményét belénk fektette…”

Később megkérdezték tőle, hogy tud-e mondani bárkit, aki szereinte olyan vizionárius, mint Mateschitz volt, mire Fretzen azt felelte: „Igen, de sokan nem kedvelik őt itt X-en”.

Erre persze kezdődött a találgatás: Flavio Briatore, Bernie Ecclestone és Helmut Marko neve is felmerült, de egyik sem talált. Idővel a kommentelők megfejtették, hogy az ex-versenyző a Elon Muskra, a Tesla, a Spacex és az X tulajdonosára gondolt.

Az F1 futamgyőztes elárulta, hogy egy ártatlan poén miatt nem csatlakozhatott a McLarenhez