Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója arról beszélt, hogy Adrian Newey „még biztosan nem végzett” a Forma-1-gyel, annak ellenére, hogy az év végesztével távozik a Red Bulltól.
A 65 éves tervezőmérnökre szinte minden csapatnak fáj a foga, hiszen a sportág talán legnagyobb géniuszának tartják. Úgy tudni, hogy Aston Martintól és a Ferraritól is kapott szerződési ajánlatot, de állítólag egykori csapata, a Williams is szívesen látná.
Newey 1997 és 2005 között nyolc évet töltött a McLaren-Mercedesnél, ahol Mika Hakkinennel két egymást követő bajnoki címet szereztek az általa tervezett autók. Így az sem lenne meglepő, ha a McLaren is visszacsábítaná őt.
Brown az F1 Beyond The Grid podcastben nyilatkozott ezzel kapcsolatban.
„Nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem! Nagyon elégedettek vagyunk azzal, amink van” – mondta.
„Nyilvánvalóan ő minden idők legsikeresebb tervezője, és jó barátom is – együtt megyünk versenyezni, jövő héten a monacói történelmi versenyen fogunk részt venni. De nagyon elégedett vagyok azzal a csapattal, amink van” – mondta a McLaren embere.
„Izgalmas, hogy távozik (a Red Bulltól), de lássuk, mit lép! Már régóta csinálja ezt.”
„Tudom, hogy Eddie Jordan együtt dolgozik vele és vigyáz rá, és azt mondta: ‘Nézd, ne várd el tőle, hogy holnap csak úgy beleugorjon valami újba’.”
„Én ezt készpénznek veszem. Szerintem Adrian jövő héten megy, és élvezni fogja a monacói történelmet, és egy kis időt szán arra, hogy kitalálja, mit akar csinálni.”
„Szerintem az F1-ben fogja folytatni. Szereti ezt a sportot. Szerintem még biztosan nem fejezte be.”
„Megcsinálja az utcai autót, nyilvánvalóan megcsinálta az [Aston Martin] Valkyrie-t, beszélt nekem arról, hogy szeretne Le Mans-t nyerni, volt az IndyCarban – innen ered a kapcsolata Bobby Rahallal, amikor a Jaguart vezette -, szóval szerintem szereti az IndyCart is.”
„Azt nyugodtan mondhatom, hogy még nem végzett a motorsporttal.”
„Hogy hol bukkan fel? Kii tudja?!”
Arra a kérdésre, hogy Newey szerepet játszhat-e a McLaren sportautós tevékenységében, Brown így válaszolt: „Soha ne mondd, hogy soha, de erről még nem beszélgettem vele.”
„Jelenleg GT3-ban versenyzünk, szóval ez tényleg kívül esik az autóipari tevékenységünkön. És mivel ez egy utcai autó gyártáson alapuló versenyautó, így szerintem nem igazán lenne rá szükség [Newey-ra].”
„Természetesen hozzáadott értéke lenne, de ez nem ugyanaz, amihez szerintem hozzászokott, vagyis hogy előveszi a tollát és rajzol egy versenyautót.”
A McLaren azonban nincs jelen az Endurance Világbajnokság (WEC) hypercar kategóriájából. Ellenben a rivális márkák igen, mint például a Ferrari, a Porsche és az Alpine.
„Szeretnék egy LMP1-es vagy LMDh programot csinálni” – mondta ezzel kapcsolatban Brown.
„Mi vagyunk az egyetlen csapat, amely valaha is megnyerte a Tripla Koronát (Trple Crown, ami azt jelenti, hogy nyert F1-es Monacói Nagydíjat, Indy 500-at és Le Mans-i 24 órás versenyt is). Szeretném, ha a McLaren egyszerre versenyezne a Forma-1-ben, az IndyCarban és a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) is a legmagasabb szinten.”
„Nagyszerű, hogy most a GT3-ban vagyunk az autóipari üzletágunkkal, de ez lenne a csúcs.”
Horner elmondta, változik-e a viszonya Newey-val a távozása után