A Forma-1 szuzukai pénteki napján időközönként eleredő enyhe eső miatt a pálya túl nedves volt a száraz gumikhoz, és túl száraz a nedvesekhez az egész második szabadedzésen. Ez azt eredményezte, hogy a pályán nem volt történés, és csak néhány versenyző tudott mért időt teljesíteni. Azt is jóformán épp a leintéskor.
A 2024-es gumikiosztási szabályok miatt a csapatok óvatosak voltak, hogy el ne használják a gumikészleteket, amelyekre a hétvége későbbi szakaszában még szükség lehet.
„Ez nagy kár az összes itt lévő rajongónak, azoknak, akik otthon nézik a versenyt, vagy azoknak, akik a világ háromnegyedét utazták át. Egyetlen kört sem megtenni elég bosszantó” – mondta George Russell a második szabadedzés után.
„Remélem, az FIA minden csapatnak megengedi, hogy egy szett gumit átvigyünk az FP3-ra, mert általában az FP3-ban nem teszünk sok kört – csak gyakorolunk a kvalifikációra.”
„Szóval ez nagyszerű lenne nekünk és a szurkolóknak is. Szóval remélem, hogy ott a józan ész győzedelmeskedik, és remélem, hogy csak találunk megoldást az ilyen körülményekre, mert nem ez az első eset, és biztosan nem is az utolsó.”
Mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton szerint a gumiszabály-módosításnak „nincs értelme”.
„Kár, hogy nem tudtuk megtartani ezt a szabadedzést” – mondta. „Megváltoztatták a gumiszabályt, így tehát senki sem megy ki és fut az intermediate-eken, aminek igazából semmi értelme, de hát ez van.”
„Tavaly a négy köztes esőgumi (intermediate) volt a sztenderd. De aztán, ha pénteken felhasználtál egy szettet, akkor kaptál egy extra intermediate-et szombatra és vasárnapra.” – mondta az Aston Martin korábbi F1-es stratégája, Bernie Collins a Sky F1-nek.
„Tehát összességében öt volt, de egyszerre csak négy állt rendelkezésedre.”
„Idén megváltoztatták ezt, hogy az egész hétvégére öt álljon rendelkezésedre. Függetlenül attól, hogy felhasználod-e vagy sem [pénteken], nem kapsz frisset másnapra.”
„Ez azt jelenti, hogy a múltban az emberek úgy köröztek pénteken, hogy tudták, hogy megkapják majd az extra közteset, így nincs hátrány.”
„Azok, akik ma köröztek – és néhányan ma is tettek köröket az intermediate-en -, a melletted lévő garázsban lévő embernek, ha holnap vizes lesz az idő, frissebb intermediate-je lesz, mint neked.”
Simone Berra, a Pirelli főmérnöke szerint a szabályváltoztatásra a gyártónak nem volt ráhatása.
„Ezt [a szabálymódosítást] nyilvánvalóan az összes csapat megszavazta az FIA-val és az F1-gyel együtt” – mondta Berra.
„Nyilvánvalóan manapság már nem kell egy csapatnak visszaadnia egy szett intermediate gumit, miután azt a szabadedzéseken felhasználták, mint tavaly. Szóval különösen ezen a pályán, ahol magas a gumikopás szintje, és figyelembe véve, hogy vasárnap eshet egy kis eső, a legtöbben úgy döntöttek, hogy az öt szettet nem használják fel. Kivéve az RB-t és a többi csapatot, akik fel- és levezető kört is teljesítettek.”
„Ez olyasmi, amit tovább fogunk tárgyalni az FIA-val és a csapatokkal, hogy megpróbáljuk megtalálni a módját annak, hogy az edzésen is fussanak. Ez végül nem a mi döntésünk, de a következő hetekben ez is téma lesz a megbeszéléseken.”
Berra úgy vélte, egy egyszerű módosítással lehetne ösztönözni a csapatokat arra, hogy nedves körülmények uralta edzéseken is pályára hajtsanak. Szerinte kötelezővé kellene tenni, hogy minden csapatnak vissza kelljen adnia egy szett intermediate gumit a vizesnek nyilvánított edzés után.
„Megkaphatják az öt szettet az elején, de ha egy edzést vizesnek nyilvánítanak, akkor vissza kell adniuk egy szett intermediate-et” – magyarázta. „Akkor nincs értelme nem használni, és egy új szettet visszaadni. Tehát ez egy módja lenne annak, hogy a körözésre ösztönözzük őket.”