Egy hónapja jött ki a sokak által várt Ayrton Senna és a McLaren MP4/4 szett, ám az eltartott kisujjas rajongók egyből észrevettek rajta hibákat.
Ann Healy sajnos valóban nem végzett jó munkát. Hiába büszke arra a leírás szerint, hogy még új kerekeket is fejlesztettek a valósághűség kedvéért, meg hogy tényleg jó alacsonyan legyen az MP4/4, ami az egyik szexepilje volt már akkor is, ez nem sikerült. Gyártástechnológiailag és üzletileg is teljesen érthető az, hogy ugyanolyan szélesre vették az első és a hátsó kerekeket. Azonban ez sporttörténelmileg sehogyan sem állja meg a helyét. Teljesen publikus adat, hiszen már jónéhány év eltelt 1988 óta, hogy a hátsó kerekek legalább 40%-kal szélesebbek voltak akkor, mint az első. Ez teljesen átjött még a televíziók képernyőjén is, hát még élőben! Ezt elrontani, valóban eretnekség, és most még el is nyomtam a magamban tomboló Senna rajongót.
Ole Kirk Christiansen azonban ugye azt mondta nekünk, hogy, „játssz jól!”, nos akkor tegyük azt, és javítsuk ki, mert lehet! Erre kapásból több megoldás is adott, hiszen nemzetközi szinten foglalkoztatja ez a LEGO, Ayrton Senna és McLaren rajongókat, sőt, Alain Prost szurkolóit is, de erről kicsit később. A RacingBricktől Balázs is méltatlankodott is egy sort ezen a problémán, ő erre jutott megoldásképp:
A legnagyobb gond tehát az, hogy pláne slick gumi nincs is a dán gyár kínálatában. Gyakorlatilag emiatt a készlet miatt fejlesztették ki azt, amit kapunk gyári megoldásként. Teljesen egyértelmű, hogy lesz olyan 3D nyomtatós ismerős, kínai kisszériás gyártó, aki meglátja most a piaci rést, és elkezd legyártani majd megfelelő méretű és szélességű hátsó kerekeket a legendás McLarenre.
Horváth Tamás lelkes LEGO építő szintén, hiszen megépítette például már többféle verzióban Kiss Norbi és a Révész Racing versenykamionját. Ő is egyből talált egy low budget, de jól kivitelezhető megoldást. A trükk az, hogy vett átmérőben megegyező, de szélesebb kereket…aztán átfestette a felnit, mert fekete pont nem volt. És a lényeg: Egy titkos, levédendő megoldással gyakorlatilag tett rá slick réteget! Íme, az eredmény, szerintünk frankó lett, és még figyelt arra is, hogy akkor már az új, jobban is tapadó felületet megkapja az első gyári gumi is. A Goodyear sem csinálhatta volna ezt szebben!
A másik problémakör, a készlettel, annak a matricázása. Oké, hogy ma már PC világot élünk, a dohányzás sem menő, sőt a Forma-1-ben is tiltott 2006 óta. Az is világos, hogy egy játékgyártó egyszerűen nem tehet fel egy Marlboro logót az autóra. Ugyanakkor mivel itt az 1988-as évet idézzük fel, amikor csúcsra volt járatva minden szinten a dohányzás népszerűsítése, és kvázi ez az autó telibe volt verve ilyen feliratokkal, sokaknak hiányzik. Szerencsére erre is lett hamar megoldás, és máris lehet rendelni a fogalmazzunk így: kiegészítő matrica szettet. Ezzel teljes lehet a boldogság! Aki pedig Prost rajongó, az át is matricázhatja teljesen az autót a Professzoréra, de mondanom sem kell, hogy aki ilyet tesz, az a Pokol kénköves tüzében fog elégni. 🙂
Reméljük, sokaknak sikerült segítenünk ezzel az összeállítással. Akinek még nincs meg ez a készlet, érdemes figyelni, mert pl. a madaras hipermarketben volt már rá komoly kedvezmény. Érdemes olykor kicsit túrni a netet is.
Senna karrierje kezdetének 40. évforulóját LEGO-val ünnepeljük