Carlos Sainz nem akar jövőre a Red Bullnál versenyezni, állítja a L’Equipe újságírója, Fred Ferret az F1 Nation podcastjében.
Carlos Sainz helyét Lewis Hamilton veszi át a Ferrarinál az idei szezon végén. Lehetséges opció lenne a spanyol számára 2025-ben a Mercedes, hogy Hamilton helyére kerüljön, vagy a Red Bull, ha úgy döntenek, hogy megszabadulnak Sergio Péreztől.
Sainznak természetesen van múltja a Red Bullnál, mivel 2015-ben Max Verstappennel alkotott egy csapatot a Toro Rossónál. Ez a történelmi kapcsolat megkönnyítheti Sainz számára, hogy egy évtizeddel később ismét Verstappen csapattársa legyen. De Ferret a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon Sainz ragyogó győzelme előtt ragaszkodott hozzá: „Talán, talán nem…Tudja, hogy ha visszatér, akkor újra egy bokszon kell majd osztoznia Max Verstappennel. Tudjuk, hogy végződött ez 2015-ben! Oké, fiatalok voltak. Az apukák befolyása pedig erős volt. Most már felnőttek, és mindent el tudnak intézni. Egészen biztos vagyok benne, hogy Carlos elég okos ahhoz, hogy tudja, ebben a csapatban lehetetlen legyőzni Maxot.”
Ferret kitartott amellett, hogy a második Red Bull-ülés valójában egy nagyon nehezen megtartható státusz. Annak ellenére, hogy a leggyorsabb autóval rendelkezik, ez egy olyan gép, amiből csak Verstappen tudja kihozni a maximumot.
„Szerintem az autót nem olyan könnyű vezetni. De Max bír vele. Nem fogja észrevenni, hogy változnak a dolgok. Carlos tudja, hogy nagyon jó versenyző, de nem emberfeletti, mint Lewis vagy Fernando. Tudja, hogy abban az autóban képes lehet futamokat nyerni, de Max ellen kevés. Jobb, ha másra hajt…”
Sainz volt az egyetlen nem Red Bull-pilóta, aki 2023-ban F1-es nagydíjat nyert, majd a múlt hétvégén Ausztráliában megismételte a bravúrt. Nagy tisztelet övezi a Forma-1-ben, és valószínűtlennek tűnik, hogy jövőre nem kap ülést. Az Aston Martin is szóba jöhet, amennyiben elveszítik Fernando Alonsót.
Sainzot már régóta kapcsolatba hozták az Audival, a gyártóval, amely jelenleg Sauber néven fut, de 2026-ban teljes mértékben belép az F1-be. Sainz raliversenyző édesapja révén egyértelműen kötődik az Audihoz.