fbpx

Megnéztük Bécsben az F1-es kiállítást, és nagyon ajánljuk! – Képekkel!

A január 31-i sajtómegnyitón sajnos személyes okokból nem tudtunk jelen lenni, de most pótoltuk. A hosszúhétvégére rádobtunk még egy napot és március 14-én célba vettük a bécsi METAStadtban székelő F1 Exhibitiont.

Meglátásunk szerint kiváló helyszín a kiállítás számára a METAStadt egyoki gyárépületeinek egyikében berendezett kiállítás.

A bejutás zökkenőmentes, az első állomás mindjárt egy lehetőség arra, hogy elkészítsenek rólad egy „győztes” fotót, amint egy Ferrari Trento pezsgősüveggel a kezdeben ünnepelsz.

Mielőtt a kiállítótértbe lépnél, kapsz egy fejhallgatót és egy távirányítót. A távirányító segítségével az egyes „állomásokon” található tévéken lejátszott videók hangját kapcsolhatod be magadnak angol, vagy német nyelven. Ez nagyon hasznos, sok izgalmas információ derül ki a videókból (is)!

A kiállított tárgyak között találhatók autók, overálok, jókora sisakgyűjtemény, és ami a kiállítás legizgalmasabb része talán, hogy egykori és mai F1-es autók egyes elemei, alkatrészei is ki vannak állítva. Ezek egyes esetekben kettévágott formában, hogy a belsejébe, annak működésébe is belelássunk. Ezt kiválóan egészítik ki a videós animációk, olykor konkrét tervrajzok, illetve a fejhallgató által meg is hallgathatjuk, ahogy a szakemberek elmagyarázzák annak működését.

Ilyen izgalmas kiállítási tárgyak például a Lotus 49 kasznija, a ground effectet vagyis talajhatást elsőként kihasználó Lotus 78-as egy oldaleleme, valamint szélcsatornamodellje, a Lotus 88 ikerkasznija, az első F1-es turbómotor (1977), vagy épp a Williams FW34-esének hétfokozatú, szekvenciális váltója. De szemügyre vehetjük az F1-es autók szárnyainak és oldalelemeinek evolúcióját is, illetve különféle alkarészeket a pedáloktól kezdve a fedélzeti kamerákig.

A legmegdöbbentőbb látványosság persze az a kiégett kaszni, amely bár ketté tört és lángokba borult a 2020-as Bahreini Nagydíjon, mégis megmentette Romain Grosjean életét. A versenyző csodával határos módon végül ki tudott szállni az autóból és pár égési sérüléssel „megúszta” az esetet. Bár drámaian néz ki, és helyenként cafatokban lóg a szénszál az autóból, az világosan látszik – és ez volt a lényeg -, hogy a konkrét pilótafülke mondhatni sértetlen maradt. És nagy szolgálatot tett a halo, vagyis glória is, mely bár nyilvánvalóan sérült, de nem horpadt, nem görbült, megtartotta a formáját. Így jó eséllyel ez mentette meg a versenyzőt attól, hogy a szalagkorlát – ha nem is lefejezze, de – nagy erővel fejbeverje.

A kiállítás mindenkinek nagyon ajánlott, aki nem akar a Drive to Survive felszínességénél megmaradni.

Ez egy kiváló, „szakmai”, de érthető kiállítás, az igazi Forma-1 rajongók számára.

A hivatalos kiírás szerint 2 óra végignézni a kiállítást, mi 2 és fél órát voltunk bent.

A kiállítás június 16-ig tekinthető meg Bécsben. A jegyek 34,3 eurótól (ez jelenleg kb 13 400 forint) érhetők el. A nyitvatartási idő keddtől csütörtökig délelőtt 10-től este 7-ig (utolsó belépés délután 5-kor), míg péntektől vasárnapig délelőtt 10-től este 8-ig (utolsó belépés este 6-kor) tart.

Minden egyéb információt részletesen megtaláltok a https://f1exhibition.com/vienna/ weboldalon.

Kövessetek minket FacebookonThreadsenX-enInstagramonTikTokon és YouTube-on is, mely felületeken hamarosan videókkal is jelentkezünk!