A 2024-es F1-es szezon kezdetén az Alpine bizonytalan vizekre evezett, a bahreini teljesítménye pedig megmutatja, milyen kihívásokkal kell szembenézniük.
A korábban ígéretes csapat most a rideg valósággal küzd: az idei autójuk messze nem versenyképes, így sokan elgondolkodnak a Renault további elkötelezettségén. Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke nem köntörfalazott az Ekstra Bladetnek, gyakorlatilag a versenyhierarchia legaljára helyezve az Alpine-t:
„Van a négy legjobb alakulat, aztán az Aston Martin, a többiek, végül az Alpine.”
A tavalyi év jelentős változásokat hozott a franciáknak: a Renault eladta a csapat negyedét befektetőknek, ami az istálló értékét 800 millió euró körülire tette. A befektetés ellenére a 2024-es kilátásaik továbbra is borúsak, különösen, hogy a Renault motor teljesítménye jelentősen elmarad a versenytársakétól. Még a Mercedes motorra való esetleges átállásról is keringtek pletykák, de Bruno Famin, a csapatfőnök eloszlatta ezeket a találgatásokat. Aláhúzta a csapat Renault melletti elkötelezettségét:
„El kellett magyaráznom, hogy Renault-motorok nélkül nem lenne többé ez a projekt, sem pedig az enstone-i gyár.”
Pierre Gasly, az Alpine versenyzője az erőforrásuk teljesítményén túl más aggályos területeket is kiemelt. A feledhető bahreini szereplés után Gasly az Alpine feltűnően lassú boxkiállásait jelölte meg kritikus gyengeségként:
„Sajnos tudjuk, hogy ezen még dolgoznunk kell, ma 10 másodpercembe került ez. Tudjuk, hogy ez sem adott volna pontokat, de a jövőben fontos lesz, amikor újra közelebb kerülünk a pontokhoz”.
A közelgő szaúd-arábiai futam nem sok jót ígér a fejlesztések szempontjából, így Gasly hozzátette:
„Jeddahban nem lesz semmiféle fejlesztésünk, de még sok mindent meg kell tanulnunk erről az új autóról. Van pár dolog, amit finomítani kell. Ezek sem lesz forradalmi, de lépésről lépésre kell haladnunk.”
A kihívások közepette egyre nagyobb teret nyer az a lehetőség, hogy az Andretti-Cadillac az Alpine felvásárlásával beszáll a Forma-1-be. Ez a lehetséges lépés egy olyan időszakban történik, amikor az F1 belépési költségei várhatóan ugrásszerűen megnőnek, ami vonzóbbá tesz egy felvásárlást, mint egy új istálló nulláról való indítását. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kiemelte az új belépők előtt álló akadályokat:
„A Forma-1 egyértelművé tette az álláspontját, de ez nem jelenti azt, hogy Andretti nem jöhet. Csak azt jelenti, hogy nem jöhetnek új vagy tizenegyedik alakulatként. Továbbra is fennáll a lehetőség nekik, hogy átvegyenek egy meglévő franchise-t vagy csapatot, ha meg tudnak egyezni a kereskedelmi feltételekről.”
Miközben az Alpine a jövőjével birkózik, az Andretti-sztorinak ez egy reménysugár, esély az újjáélesztésre új tulajdonosokkal.
Akkora a blama az Alpine-nál, hogy két kulcsember már benyújtotta a lemondását?