Günther Steinert elbocsátották a Haas csapatfőnöki posztjáról. Azonnali hatállyal távozik, helyére pedig Ayao Komatsu mérnöki igazgatót léptették elő.
Steiner volt a csapat első, és eddig egyetlen csapatfőnöke, miután egy évtizeddel ezelőtt meggyőzte a tulajdonost, Gene Haast, hogy szálljon be a sportba. Ő segített a csapatot az alapoktól kezdve felépíteni, és megannyi szerepkört ellátott a háttérben, a csapatfőnökségen túl is. Noha ennek elsősorban a csapat szűkös költségvetése volt az oka.
Mindeközben saját népszerűsége nagy kereskedelmi előnyt jelentett a csapatnak. Talán állíthatjuk, hogy a Haas volt eddig az egyetlen csapat, ahol a csapatfőnök személye önállóan népszerűbb és marketingre is alkalmasabb a csapata versenyzőinél.
Hogy mi áll hirtelen (legalábbis látszólag hirtelen) menesztése mögött a csapat gyenge szereplése áll-e, vagy esetleg összekülönbözött-e Gene Haas csapattulajdonosal, egyelőre nem tudni.
„Először is szeretnék köszönetet mondani Günther Steinernek az elmúlt évtizedben végzett kemény munkájáért, és minden jót kívánok neki a jövőre nézve” – idézi a csapat közleménye Haast.
„Szervezetként haladva előre, egyértelmű volt, hogy javítanunk kell a pályán nyújtott teljesítményünkön. Azzal, hogy Ayao Komatsut neveztük ki csapatfőnöknek, alapvetően a mérnöki munkát helyeztük a vezetőségünk középpontjába.”
Komatsu 2016 óta dolgozik a Haasnál. Autósportos karrierjét 2003-ban kezdte a British American Racing (B.A.R.) gumimérnökeként, majd 10 évet töltött a Renault-nál, ahol különböző pozíciókban dolgozott az enstone-i alakulatnál.
A Haas káromkodó csapatfőnöke az egyik legjobb F1-es könyvet írta meg!