A Forma-1 drága sport. És odáig eljutni is drága. A motorsportok legelső szintje, a gokartozás is komolyan megterheli a családok pénztárcáját. Így sokszor valóban csak az tudott onnan előrébb lépni, aki kirívó tehetségével magára hívta egy szponzor, vagy netán csapat figyelmét, aki vállalta a továbbiakban a karrierje anyagi terheit.
Így jutott el a Forma-1-ig többek között Lewis Hamilton, Fernando Alonso, vagy épp Kimi Räikkönen.
Mindig voltak olyanok is, akik jó anyagi háttérrel rendelkeztek, így könnyedén lépdeltek előre a ranglétrán, esetlegesen akkor is, ha a tehetségük nem volt olyan kimagasló. Őket szokás a Forma-1-ben „fizetős” versenyzőknek hívni.
Erre a CNBC-nek nyilatkozva, a Business of Being an F1 Driver című dokumentumfilmben mutatott rá. Részletesen kitért arra, hogy mennyivel drágább lett a sport, ami belépési korlátot jelent a szegényebb családok számára, akiknek nincs sok pénzük arra, hogy tehetségüket kibontakoztassák.
A sikeres F1-es versenyzők persze már nem fizetnek, hanem nekik fizetnek. De ehhez tenni is kell, és nem elég az, hogy a versenyhétvégéken autóba ülnek.
„Ennek (a hétvégéknek) nagy része az, hogy szponzori munkákat, fotózásokat és szerződéses dolgokat végzel, amikre szükséged van a szponzorok kiszolgálásához. Egész évben hatalmas az elkötelezettség.”
A hétszeres világbajnok Hamilton úgy véli, egyre gyakoribb, hogy fizetős versenyzők kerülnek be a Forma-1-be, és lassan fordul a kocka. Meglátása szerint egyre kevesebb az olyan, mint ő, vagy Alonso, mert a motorsport költségei a korábbinál is magasabbá váltak.
„Valószínűleg én vagyok az egyik utolsó a kihalófélben lévő, munkáscsaládokból származó gyerekek közül [az F1-ben]. Ma már háromszor-négyszer drágább [a sport], mint amikor én elkezdtem a Forma-1-et.”