Ma van az évfordulója az elmúlt hetekben Felipe Massa által ismét porondon lévő, úgynevezett „crashgate” botránynak.
A Forma-1 történetének egyik legnagyobb skandalluma 2008. szeptember 28-án történt, bár az ügy valójában később is robbant ki.
Az ominózus versenyen csapata kérésére a Renault versenyzője, Nelson Piquet Jr. szándékosan ütközött a falnak, ezzel safety car fázis lépjen életbe, amely előnyhöz, és győzelemhez segítette csapattársát, Fernando Alonsót.
A 14. körben a 17-es kanyarban Piquet Renault-ja a falnak ütközött, és érkezett a biztonsági autó. Alonso addigra már túl volt a boxkiállásán, másokkal – például a versenyt addig vezető Massával – ellentétben, így átvette a vezetést, míg a többiek az SC fázis alatt álltak ki a boxba.
https://twitter.com/MSI_Images/status/1045663205715070977
Alonso végül a 15. helyről rajtolva megnyerte a versenyt.
Akkor Piquet saját hibájának titulálta az ütközést, míg nem egy évvel később bevallotta, hogy csapata kérte, hogy törje össze autóját.
Ezt követően az F1 irányító testülete, az FIA vizsgálatot indított a csalás miatt.
A Renault csapatot így hivatalosan csak 2009. szeptember 4-én vádolták meg az ügyben.
2009. Szeptember 16-án a Renault kijelentette, hogy nem vitatja a vádakat, és bejelentette, hogy a csapat ügyvezető igazgatója, Flavio Briatore és a műszaki igazgató, Pat Symonds távozott a csapattól.
Szeptember 21-én bejelentették, hogy a Renault F1 csapatot kizárták a Forma-1-ből. Ám a kizárást két évre felfüggesztették, amennyiben további hasonló szabálysértést nem követnek el.
Briatorét határozatlan időre eltiltották minden Forma-1-es és az FIA által felügyelt versenytől, míg Symonds ötéves eltiltást kapott. Emiatt Briatore vissza akarta perelni az FIA-t, majd etiltásukat később egy francia bíróság hatályon kívül helyezte. Ezt a döntést az FIA megfellebbezte, és érvényben hagyta a tiltást, ám a Renault versenyzőit biztosította arról, hogy versenyzői engedélyüket nem vonják be.
A botrány miatt távoztak a csapat főbb szponzorai is.
2010. december 7-én bejelentették, hogy Piquet Jr. és háromszoros világbajnok édesapja a Renault ellen a Legfelsőbb Bíróságon pert nyert . A Renault bocsánatot kért Piquet-éktől, és jelentős kártérítést fizetett nekik.
Symonds 2011-ben a Virgin Racing technikai tanácsadójaként tért vissza az F1-be. Később a Williamsnél dolgozott, jelenleg pedig a Forma-1 műszaki igazgatója.
2023-ban, év elején Bernie Ecclestone egy interjúban elmondta, hogy már 2008-ban, a szezon vége előtt ő, és az FIA akkori elnöke, Max Mosley tudtak a csalásról, de nem akartak botrányt, ezért hallgattak. E vallomása alapján vette most fejébe Massa, hogy megmásíttatja a 2008-as Szingapúri Nagydíj, és ezzel a teljes szezon végkimenetelét.
Massa egyetlen ponttal maradt le Lewis Hamiltontól a bajnoki címért folyó küzdelemben, 2008-ban. Azt sérelmezi, hogy ha Ecclestone-ék, időben reagáltak volna, mivel a 2008-as szezon vége előtt tudtak az esetről, olyan büntetéssel sújthatták volna a Renault-t és versenyzőit, amelynek következtében ő került volna pontelőnybe. A brazil versenyző némely hírek szerint anyagi kártérítést szeretne, más nyilatkozatok szerint magát a 2008-as bajnoki címet, megint más megnyilvánulásai alapján pedig „csak” „tisztára mosná” a sportot.
Frissítés 2024.09.27: Massa akciója kapcsán a legfrissebb hír 2024 elejéről való, miszerint a brazil hivatalosan is beperelte a Forma-1-et, azóta azonban nincs hír fejleményekről.
A Mercedes elhatárolódik Massa peres ügyétől: „Ha mindenki ilyen helyzeteket kezdene boncolgatni…”