Oscar Piastri kiváltságnak érzi, hogy az első sorba kvalifikálta magát az F1-es Japán Nagydíjon Suzukában.
Piastri a második leggyorsabb volt az időmérőn a McLarenjével, így ő lett az ötödik ausztrál, aki az első sorból indulhat egy világbajnoki nagydíjfutamon. Jack Brabham, Alan Jones, Mark Webber és Daniel Ricciardo után ő is csatlakozik ehhez az exkluzív klubhoz. A Speedcafe erről az elért mérföldkőről kérdezte:
„Csodálatos érzés, hogy ez megvan, hiszen nyilvánvalóan nem volt még annyi ausztrál az F1-ben. Persze ez nem egy olyan rekord, amit én próbálok kergetni, hogy én vagyok az ötödik ausztrál az első sorban, de jó, hogy ilyen sikert értem el.”
Piastri felemelkedése a Forma-1-ben gyors volt. Bemutatkozó szezonjában a McLarennél gyengén indult a idénye, miután az autójuk az európai tél folyamán nem teljesítette a fejlesztési célokat. Az Osztrák Nagydíj óta azonban az alakulat szerencséje megfordult, ami egybeesett az MCL60 jelentős fejlesztésével. Ez erősebb teljesítményt hozott magával, Piastri a harmadik helyről indult a Brit Nagydíjon, ahol pechjére nem szerezte meg első dobogós helyezését. Belgiumban második lett Max Verstappen mögött a sprintfutamon, ami az első F1-es siker ízelítője volt a rendíthetetlen 22 éves pilótának. Olyannyira fejlődött, hogy csütörtökön a McLaren bejelentette, hogy új, kétéves szerződést kötött vele, amely legalább 2026-ig tartja a csapatnál. Miközben Piastri nyugodtan vette az előrelépését, tisztában van azzal is, hogy jelenleg milyen lehetőségei vannak:
„Azt hiszem, különösen az F1-es pályafutásom ilyen korai szakaszában, pár embernek egész pályafutása során nem adatik meg ez a lehetőség. Tehát nekem, hogy az első hat-hét hónapom után megkaptam, ez kiváltság. Természetesen meg akarom próbálni, hogy én legyek a következő ausztrál, aki megdönt még néhány rekordot, vagy felkerül ezen listákra. Ez egy remek kezdés, de azt hiszem, szeretnék még többet elérni.”
Piastri az időmérő harmadik etapjában elért első gyors körével, az 1:29.458-as idővel biztosította a második helyét a rajtrácson. Ezzel szűk 0,035 másodperccel volt gyorsabb McLarenes csapattársánál, Lando Norrisnál, és kevesebb, mint egy tizeddel volt Charles Leclerc előtt. Az utolsó próbálkozásnál egy gyorsabb első stint ígéretes volt, de a kör hátralévő részében ezt elvesztette, és végül lassabb lett. Piastri szerencséjére sem Norris, sem Leclerc nem tudott gyorsulni, így bebiztosította első F1-es első soros indulását. Piastri a köréről, és a pole pozíciót megszerzőhöz képest kialakult különbségről még ennyit mondott:
„Az első szektor után körülbelül két tizeddel voltam előrébb, de nem tudtam további hat tizedet találni. A végén ez nem sokat számított, de persze amikor az előző körödön előrébb vagy, naná, hogy szeretnéd így folytatni. Csak egy kicsit frusztrált, hogy nem sikerült javítanom a második körben, de végeredményben nem számított.”
Brundle félbeszakította Piastri mondandóját, erre az faképnél hagyta