fbpx

Felboríthatja az F1 rangsorát a hajlékony szárnyak szigorítása

Szingapúrban felborulhat az F1 rangsora, mivel az FIA új technikai irányelve lép hatályba.

A sportot irányító testületet aggasztja, hogy egyes csapatok 2023-ban találtak egy kiskaput az aerodinamikai hajlékonyságot tiltó szabályokban – különösen az orr-részek, a hátsó szárnyak és a padlólemezek tekintetében. Egyesek szerint az FIA szigorítása, amely a mostani hétvégétől Szingapúrban új tesztelési eljárással jár, magyarázatot ad az Aston Martin közelmúltbeli teljesítménybeli visszaesésére. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff így látja ezt:

„Izgalmas lesz, az Aston Martinnál már most látszik, hogy visszaestek, most, hogy a szárnyuk kevésbé mozog, de a részleteket nem ismerem. Várjunk és kiderül. Nem tudom, ki fog ebből jobban profitálni, jobban mint mások, de ki tudja. Megtörténhet, hogy a Red Bull hirtelen fél másodperccel lassabb lesz. Az jó lenne, de nem hiszem, hogy ez lesz a szituáció.”

A Red Bull-os Christian Horner valóban azt állítja, hogy látott már „pár gumiborítású orrdobozt” a rivális autókon az idei szezonban, de tagadja, hogy az új irányelv őket is érintené. A Williams vezető mérnöke, Dave Robson hozzátette:

„Őszintén szólva nem tudom, mit változtat ez a rangsorban, de nem hiszem, hogy ez minket érintene. Lehet, hogy egy kicsit át kell állítanunk a padlózatunkat, de a szárnyak tekintetében jól állunk. Tehát remélhetőleg ez néhányakat lelassít majd, ami jót tenne nekünk.”

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella végül azt mondta:

„Amennyiben az FIA úgy érezte, hogy erre szükség van, az azt jelenti, hogy van mit leszorítani, és nekünk azt hiszem, ez jó hír.”

Készítsd a bevásárlólistát, itt a recept a Szingapúri Nagydíjra!

 

Forrás :