A Holland Nagydíj pole pozícióját Max Verstappen foglalta el, mellőle Lando Norris várta az indítást, míg mögöttük George Russell és Alexander Albon foglaltak helyet. Mindeközben Kevin Magnussen a boxutcából indult csak, a mezőny után, mivel büntetést kapott, amiért parc fermé alatt módosítottak az autóján.
A rajt pillanatában még száraz volt az idő, Hamilton kivételével mindenki lágy keverékű gumikon várta a rajtot. Hamilton közepeseket választott.
A rajtot követőn Verstappen megtartotta az első helyet, míg Alonso a kettes kanyarban Albont és Russellt egyszerre előzte meg, így feljött a harmadik helyre. Közben elkezdett esni az eső is, és pillanatokon belül már szakadt.
Többen rögtön érkeztek is kerékcsere, a Ferrari azonban nem készült erre időben, így Leclerc a 17. helyre esett vissza.
Közben Alonso még Norrist is megelőzte, ám később ő és Verstappen is kereket cserélt, így Russell vette át a vezetést.
Pérez az első volt, a kereket cserélők közül, ezzel a harmadik körben már át tudta venni a vezetést. Russell, Norris, Albon és Piastri sokáig húzták, de nem ez volt a kifizetődő taktika, sokat buktak ezzel.
Lawson közben 10 másodperces büntetést kapott feltartásért.
A hatodik körre kissé lecsillapodtak a kedélyek, a sorrend Pérez, Zhou, Verstappen volt az élen, azonban a következő körben a holland már meg is előzte a kínait. Ezzel egyidőben az eső el is állt és száradni kezdett a pálya.
A 12. körben is kezdték az intermediate gumikat visszacserélni slickre. A következő körben Pérez is így tett az élről.
A 15. körben a pálya egyes részein ismét esni kezdett.
Egy körrel később aztán Sargeant falba tette a Williamset, így safety car fázis következett. A sorrend ekkor: Verstappen, Pérez, Alonso, Gasly az élen.
A 72 körös futam 22. körében folytatódott a verseny.
A 42. körben Leclerc a boxba hajtott és technikai okokból feladni kényszerült a versenyt.
Később a harmadik helyről kerékcserére kiálló Alonso bukott sok időt, mivel a bal első gumi csak nehezen jött le a helyéről. Ezzel a negyedik helyre csúszott és Sainz vette át a harmadik helyet. Később azonban vissza tudta szerezni a dobogós pozíciót.
A versenyben maradt Williams kiválóan teljesített Albonnal a volán mögött. Az 56. körben Russellt előzte meg a hatodik helyért.
A 60. körben Russell hajszál híján eldobta az autót, de sikerült megfognia, ám utána csapattársa, Hamilton megelőzte őt.
Újabb szakadó eső érkezett, Pérez érkezett ismét intermediate gumikért de a csapat nem készült fel rá időben, így sok időt veszített. Utána azonban mindenki más is érkezett kereket cserélni. Ocon volt az egyetlen, aki nem intereket tetetett fel, hanem kék oldalfalú esőgumit.
Az eső intenzitása fokozódott, Pérez el is dobta az autót, a pálya mellett kötött ki, de nem ütközött, vissza tudott térni a pályára.
Ezt követően Zhou állt a tecpro falba és virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, majd piros zászlóval félbeszakították a versenyt.
Több, mint félóra elteltével, 17:11-kor biztonsági autó felvezetésével folytatódott a verseny. A sorrend ekkor a következő volt a pontszerző helyeken: Verstappen, Alonso, Perez, Gasly, Sainz, Hamilton, Norris, Russell, Albon, Piastri. Mindenki intermediate gumikon, kivéve Verstappen aki esőgumin.
A 66. kör végén távozott a mezőny elől a safety car, az indítás után a sorrend nem változott az élen, hátrébb azonban hamarosan Russell előzte meg Norrist, Piastri pedig Albont támadta. Eközben Alonso igyekezett Versappen sarkában maradni.
Pérez pedig 5 másodperc büntetést kapott boxutcai gyorshajtásért.
Russell összeért Norrissal, majd a 68. körben defekt miatt Russell a boxba hajtott és csak a mezőny végére tudott visszatérni.
Hamilton megérkezett az 5. helyen haladó Sainzra, nagy nyomást helyezett a spanyolra, többször majdnem össze is ért a két autó.
A versenyt végül Max Verstappen nyerte, beállítva ezzel Sebastian Vettel rekordját, mi szerint zsinórban nyert 9 versenyt. A dobogóra még Alonso, valamint Pérez büntetése miatt nem ő, hanem Gasly állhatott még fel.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Diff |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING | 2:24:04.411 |
2 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | 3.744 |
3 | Pierre Gasly | ALPINE | 7.058 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING | 10.068 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 12.541 |
6 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 13.209 |
7 | Lando Norris | MCLAREN | 13.232 |
8 | Alexander Albon | WILLIAMS | 15.155 |
9 | Oscar Piastri | MCLAREN | 16.580 |
10 | Esteban Ocon | ALPINE | 18.346 |
11 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | 20.087 |
12 | Nico Hulkenberg | HAAS | 20.840 |
13 | Liam Lawson | ALPHATAURI | 26.147 |
14 | Kevin Magnussen | HAAS | 26.410 |
15 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | 27.388 |
16 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI | 29.893 |
17 | George Russell | MERCEDES | 55.754 |
– | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO | kiesett |
– | Charles Leclerc | FERRARI | kiesett |
– | Logan Sargeant | WILLIAMS | kiesett |
A Red Bull Pérez „ellen” fejlesztett a szezon során, ezért maradt el ennyire Verstappentől