Daniel Ricciardót figyelmeztette Helmut Marko, hogy „vannak alternatíváink” – de támogatja abban, hogy igényt tartson 2024-ben egy versenyülésre.
Ricciardo két futamon vett részt, mióta átvette Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál, de eredetileg csak az idei szezon végéig van szerződése. A tapasztalt ausztrál világossá tette, hogy a végső célja a 2025-ös versenyülés megszerzése a Red Bullnál, az AlphaTauri testvércsapatból átülve. A Red Bull motorsport-igazgatója, Helmut Marko a Motorsport-Magazinnak így fogalmazott:
„Természetesen Daniel Ricciardótól tudjátok már, hogy mi a terve. Mi is ismerjük a céljait, de hogy miképp érheti el azokat, készen áll-e arra, hogy jövőre egy teljes évet teljes elkötelezettséggel az AlphaTaurinál töltsön, még nem tudjuk. A váltásnak nagyon pozitív hatása volt, ami a hangulatot és a motivációt illeti az AlphaTauri alakulatánál. Míg De Vries lemaradása átlagosan három-öt tized volt, addig ha mindent letisztázunk, Ricciardo lemaradása lényegesen kisebb, még ha nincs is egy szinten jelenleg Yuki Tsunodával. Még kilenc verseny van hátra, ezen a kilenc futamon meglátjuk, hogyan alakul a dolog. Tsunoda nagyon jó versenyt futott Spában, talán a középső szektorban, amikor enyhén esett az eső, egy kicsit túl óvatos is volt, talán még egy jobb helyezés is belefért volna. Daniel nem volt messze a pontoktól a sprintfutamon, és ez az irány illik is hozzá.”
Ricciardónak azonban még ki kell érdemelnie a helyét a Forma-1 2024-es pilótafelállásban. Marko figyelmeztet:
„Vannak alternatíváink, például Liam Lawson, aki Japánban második, és ott nagyon sikeres, és az egész fejlődésében nagyot ugrott előre, mióta ott versenyez.”
Végül még hozzátette Ricciardo csapattársáról:
„Yuki Tsunoda folyamatosan fejlődött önmagában, az érzelmeit nagyrészt kontrollálja, most már fizikailag is képes végigvezetni egy nagydíjat.”
A legnagyobb nyomás alatt álló pilóta még mindig Sergio Perez lehet, akit támogatnak abban, hogy megtarthassa a 2024-es Red Bull-ülését, de tudja, hogy Ricciardo a nyakában liheg.
Ricciardo felvett pár „rossz szokást” a Renault-nál és a McLarennél