Karun Chandhok úgy véli, hogy a Toyotához hasonlóan elhagyhatja az F1-et az Alpine, miután elemezte a nehéz helyzetüket, amibe kerültek.
Az Alpine a Belga Nagydíjon megerősítette, hogy távozik csapatfőnökük, Otmar Szafnauer, technikai igazgatójuk, Pat Fry és sportigazgatójuk, Alan Permane, ami jelentős belső átalakítás elé állítja az alakulatot.
A Renault a Forma-1-től való többéves távollét után 2016-ban tért vissz, jelentős hosszú távú ambíciókkal. Az enstone-i bázisú csapat a 2021-es szezonra átnevezte magát Alpine-ra, hogy népszerűsítse utcai sportautó márkáját. A névváltoztatás komoly változásokat hozott, de a siker elmaradt. Napjainkban az Alpine a hatodik istállóként áll a rajtrácson. Chandhok aggódik, hogy az Alpine hamarosan kiszállhat a Forma-1-ből, mivel a nagy erőfeszítéseik és befektetések nem sok sikert hoztak a pályán. A Sky Sportsnak adott interjújában fejtette mindezt ki:
„Az igazság az, hogy ők a hatodik legjobb csapat a rajtrácson a hatodik leggyorsabb autóval, de ők a harmadik legnagyobb globális márka az autóiparban. Az eredményeik nem jók. Az én aggodalmam, hogy olyan menedzserekkel folytatják esetleg, akik az autósport és a Forma-1 világán kívülről érkeznek. Amennyiben megnézzük azokat az embereket, akik Enstone egyes részlegein dolgoznak, az utcai autós részlegből hozták át őket. Talán most feltehetjük a kérdést, hogy a Renault konszern ugyanazt teszi-e, mint a Toyota is 20 évvel ezelőtt? Egy olyan úton járnak, ahol vagy bedobják a törölközőt a Forma-1-ben, vagy egy olyan vállalat útjára lépnek, amiről meg vagyok győződve, hogy nem fog működni.”
Az Alpine már megkezdte az átszervezési folyamatot, és pár jelentős személyiség már csatlakozott a csapathoz. Matt Harman váltja majd Pat Fry-t a technikai területen, de további neveket még nem erősítettek meg. Így zárt ezért Chandhok:
„Három remek figura távozott. Alan Permane több mint 33 évig volt ott, Pat Fry pedig úgy tűnik, magától ment, senki sem dobta ki. Ő egy kiváló szerződtetése a Williamsnek, az Alpine-nál pedig szerintem nem tudják, mi a jó irány. Fontos embereket rúgtak ki az operatív szempontból és a pályán belülről nézve. Szóval szerintem már tudják, hol lehetnek a gondok.”