Nico Hülkenberg úgy véli, hogy az autóipar klímaváltozáshoz való hozzájárulását övező negativitás is szerepet játszik abban, hogy Németországban csökken az érdeklődés a Forma-1 iránt.
Annak ellenére, hogy az F1 világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend, amit a közösségi médiának és a Netflix Drive to Survive című sorozatának köszönhető, nem minden országban történt növekedés.
Az egyik hely, ahol az F1 népszerűsége megtorpant, az Németország. A 2020-as Nürburgringen rendezett Eifel Nagydíj óta nem adott otthont F1-es futamnak Németország, és a legnépszerűbb, világbajnok versenyzői – Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Nico Rosberg – sem versenyeznek már.
A dolgokon az sem segített, hogy az ingyenesen fogható televíziózásról áttértek a fizetősre, ami további korlátokat szabott a potenciális nézettségnek.
Ne zavarjon meg az „ingyenes” és a „fizetős” szó: nyilvánvaló, hogy a tévécsatornákért fizet mindenki, többnyire csomagban, valamely távközlési szolgáltatónál. Azonban vannak olyan tévécsatornák, melyek külön előfizetéshez kötöttek, mint például a Sky csatorna külföldön. Ez utóbbiakat emlegetjük fizetős csatornaként, míg a „klasszikus” csatornákat – mint például a hazai M4 Sportot – „ingyenesnek”.
A Haas német versenyzője, Hülkenberg, aki Vettel tavaly év végi visszavonulása után most Németország egyetlen F1-es versenyzője, úgy véli, számos tényező áll a háttérben, amiért az F1 nehezen tartja meg a nézettséget hazájában.
Ezek közé tartoznak a környezetvédelmi aggályok is.
„Németországot mindig is elkényeztették a versenyzésben Michaellel, majd Sebastiannal és Rosberggel” – mondta Hülkenberg. „Ráadásul a Mercedesszel mindig is nagyon erős jelenlétünk volt az F1-ben, legalábbis az elmúlt 30 évben.”
„Azt hiszem, néha az is előfordul, hogy a sport népszerűbb és nagyobb a kereslet, aztán természetesen, valószínűleg, néha visszaesik.”
„De azt is gondolom, hogy Németországban általában az az autóipar megítélése, hogy az autóipar felelős lenne a klímaváltozásért, és nem fenntartható. És azt hiszem, ez átragad a motorsportra is.”
„Ezért gondolom, hogy a megítélés és amit a politikusok hangoztatnak az embereknek, hogy ez rossz, valahogy negatívan hat a versenyzésre az F1-ben is.”
Annak ellenére, hogy a németek érdeklődése jelenleg nem túl nagy, az Audi 2026-ban gyári csapatként közelgő érkezése felpezsdítheti az érdeklődést-
Ráadásul az F1 tulajdonosai, a Liberty Media is fontolgatja a terveket, hogy a Német Nagydíjat visszahelyezzék a naptárba – talán úgy, hogy az esemény egyike lesz azoknak, amelyek más helyszínekkel váltják egymást.
Az Audi kedvéért akar Domenicali 2026-ban újra Német Nagydíjat